Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
160056 VO+UE The eye listens - studies on the influences of body motions during musical performances (2016S)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 01.02.2016 00:00 to Su 21.02.2016 23:59
- Registration is open from We 24.02.2016 00:00 to Su 28.02.2016 23:59
- Deregistration possible until Su 27.03.2016 23:59
Details
max. 80 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Termine werden noch bekannt gegeben.
- Friday 08.04. 16:00 - 20:00 Hörsaal 1 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3G-EG-09
- Saturday 09.04. 10:00 - 17:00 Hörsaal 1 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3G-EG-09
- Friday 10.06. 15:00 - 20:00 Hörsaal B UniCampus Hof 2 2C-EG-02
- Saturday 11.06. 10:00 - 16:30 Hörsaal 1 Musikwissenschaft UniCampus Hof 9, 3G-EG-09
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Exemplarisches Beobachtungsprotokoll von Bewegungen beim Musizieren (Aufgabe zwischen den Blockterminen) und ggf. Klausur oder Referat
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
C. Cadoz and M. M. Wanderley (2000). Trends in Gestural Control of Music, chapter Gesture-Music. Ircam - Centre Pompidou.
J.-W. Davidson (1993). Visual Perception of Performance Manner in the Movements of Solo Musicians. Psychology of Music, 21, 103113.
Nusseck, M., & Wanderley, M. M. (2009). Music and motion How music-related ancillary body movements contribute to the experience of music. Music Perception, 26, 335353.
J.-W. Davidson (1993). Visual Perception of Performance Manner in the Movements of Solo Musicians. Psychology of Music, 21, 103113.
Nusseck, M., & Wanderley, M. M. (2009). Music and motion How music-related ancillary body movements contribute to the experience of music. Music Perception, 26, 335353.
Association in the course directory
B05, B12; M03, M05, M09; EC MAK
Last modified: Mo 07.09.2020 15:35
In dieser Lehrveranstaltung wird zunächst auf methodische und theoretische Grundlagen der Beschreibung und Analyse von Körperbewegungen allgemein und bei Musikerinnen und Musikern eingegangen. Zusätzlich werden Studien zu Spielbewegungen von Violinisten und Klarinettisten vorgestellt und diskutiert. Anhand von eigenen 3D Messdaten von Klarinettisten sollen beispielhaft im Kurs praktische Analysen durchgeführt werden.
Da es sich um ein Seminar in Blockterminen handelt, können sich Interessierte, die gerne ein Referat als Leistungskontrolle in der ersten Blockveranstaltung machen möchten, schon vorab bei mir melden: manfred.nusseck@uniklinik-freiburg.de