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160117 SE BA-Seminar on the Theory of Grammar and Cognitive Linguistics (2016S)
Syntax und Psycholinguistik funktionaler Kategorien
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
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- Registration is open from Tu 02.02.2016 08:00 to Su 21.02.2016 23:59
- Registration is open from Tu 23.02.2016 08:00 to Su 03.04.2016 23:59
- Deregistration possible until Su 03.04.2016 23:59
Details
max. 30 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 10.03. 16:00 - 18:00 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 17.03. 16:00 - 18:00 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 07.04. 16:00 - 18:00 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 14.04. 16:00 - 18:00 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 21.04. 16:00 - 18:00 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 28.04. 16:00 - 18:00 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 19.05. 16:00 - 18:00 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 02.06. 16:00 - 18:00 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 09.06. 16:00 - 18:00 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 16.06. 16:00 - 18:00 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 23.06. 16:00 - 18:00 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 30.06. 16:00 - 18:00 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Themenwahl bis nach Ostern. Danach Vorbereitung eines detailliert strukturierten Handouts für eine mündliche Präsentation, wobei die Rücksprache mit dem LV Leiter obligatorisch ist. Abfassung einer ca. 30 seitigen Arbeit.
Reading list
Vorbereitende Literatur: Cinque, G. (1999) Adverbs and Functional Heads. A Cross-linguistic Perspective. New York: Oxford University Press. Grimshaw, J (1991) Extended projection. ms. Brandeis University. Ullman, M. (2004): Contributions of memory circuits to language:
the declarative/procedural model. Cognition 92, 231270.
the declarative/procedural model. Cognition 92, 231270.
Association in the course directory
Ba-APM7C
Last modified: Mo 02.10.2023 00:16
Funktionale Kategorien spielen auch in der Literatur zu Spracherwerb und Sprachpathologien eine wichtige Rolle. Für frühe Stadien im Erwerb, bzw. für Agrammatismus oder SLI werden oft Störungen der funktionalen Struktur angenommen. Einen Überblick und ein allgemeines Modell bietet Ullman (2003).