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160118 PS Methods of Text Analysis (2019S)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Fr 01.02.2019 10:00 to Th 21.02.2019 12:00
- Registration is open from Mo 25.02.2019 10:00 to Th 28.02.2019 12:00
- Deregistration possible until Su 31.03.2019 23:59
Details
max. 40 participants
Language: German
Lecturers
- Helmut Gruber
- Anna Schandl (Student Tutor)
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Monday 04.03. 14:45 - 16:15 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 11.03. 14:45 - 16:15 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 18.03. 14:45 - 16:15 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 25.03. 14:45 - 16:15 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 01.04. 14:45 - 16:15 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 08.04. 14:45 - 16:15 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 29.04. 14:45 - 16:15 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 06.05. 14:45 - 16:15 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 13.05. 14:45 - 16:15 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 20.05. 14:45 - 16:15 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 27.05. 14:45 - 16:15 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 03.06. 14:45 - 16:15 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 17.06. 14:45 - 16:15 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 24.06. 14:45 - 16:15 Seminarraum 3 Sensengasse 3a 1.OG
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Grundlage der Beurteilung sind die eingereichten Hausübungen sowie die aktive Mitarbeit an den Gruppenarbeiten in den LV-Einheiten.
Minimum requirements and assessment criteria
Da es sich um eine prüfungsimmanente LV handelt, ist unentschuldigtes Fernbleiben nur 2x möglich. Für weitere Abwesenheiten ist ein ärztliches Attest (oder eine gleichwertige Entschuldigung) zu erbringen. Die Hausübungen werden benotet. Mindestens 51% der Gesamtpunkteanzahl ist Voraussetzung für eine positive Note.
Examination topics
Reading list
Bhatia, Vijay K. (2004): Worlds of Written Discourse. A Genre-Based View. London: Continuum.
Brinker, Klaus, Cölfen, Hermann und Steffen Pappert (2014): Linguistische Textanalyse : eine Einführung in Grundbegriffe und Methoden. Berlin: Schmidt.
Martin, James R., und David Rose (2003): Working with discourse: meaning beyond the clause. Open linguistics series. London: Continuum.
Stede, Manfred (2007): Korpusgestützte Textanalyse. Tübingen: Narr.
Swales, John M. (1990): Genre Analysis. Cambridge: Cambridge University Press.
Swales, John M. (2004): Research Genres: Explorations and Applications. Cambridge University Press.
Taboada, Maite, und William C. Mann: (2006a) „Rhetorical Structure Theory: Looking back and moving ahead“. Discourse Studies 8 (3): 423–59.
Taboada, Maite, und William C. Mann: (2006b) „Applications of Rhetorical Structure Theory“. Discourse Studies 8 (4): 567–88.
Todd, Richard Watson (2016): Discourse Topics. Amsterdam: John Benjamins.
Brinker, Klaus, Cölfen, Hermann und Steffen Pappert (2014): Linguistische Textanalyse : eine Einführung in Grundbegriffe und Methoden. Berlin: Schmidt.
Martin, James R., und David Rose (2003): Working with discourse: meaning beyond the clause. Open linguistics series. London: Continuum.
Stede, Manfred (2007): Korpusgestützte Textanalyse. Tübingen: Narr.
Swales, John M. (1990): Genre Analysis. Cambridge: Cambridge University Press.
Swales, John M. (2004): Research Genres: Explorations and Applications. Cambridge University Press.
Taboada, Maite, und William C. Mann: (2006a) „Rhetorical Structure Theory: Looking back and moving ahead“. Discourse Studies 8 (3): 423–59.
Taboada, Maite, und William C. Mann: (2006b) „Applications of Rhetorical Structure Theory“. Discourse Studies 8 (4): 567–88.
Todd, Richard Watson (2016): Discourse Topics. Amsterdam: John Benjamins.
Association in the course directory
BA-APM10a
BA-M12
BA-M12
Last modified: Mo 07.09.2020 15:35
- Situationsmerkmale textueller Kommunikation
- Korpuserstellung, Worthäufigkeiten
- Referenzbeziehungen
- Thematische Progression
- Kohärenzstrukturen: Rhetorical Structure Theory
- Vertextungsmuster
- Textsortenanalyse nach Swales
- Intertextualität, Rekontextualisierung, Redewiedergabe
In den LV-Einheiten wird der Stoff immer wieder durch Gruppenarbeiten vertieft. Zu allen Themenbereichen (mit Ausnahme des ersten) sind auf der Lernplattform Hausübungen zu bearbeiten und hochzuladen. Zu einigen Themenbereichen wird außerdem auf der Lernplattform weiterführende Literatur zur Verfügung gestellt, die für Hausübung verwendet werden kann/soll.