160169 UE Popular Music Seen through Its Printed Mediation (2011W)
Continuous assessment of course work
Labels
Lageplan Hörsaal B:
1) http://event.univie.ac.at/fileadmin/user_upload/DOEVL_events/Raumplaene/Universit_C3_A4tscampus_20-_20Erdgeschoss-08_1_.pdf
2) http://campus.univie.ac.at/fileadmin/user_upload/campus/plan/Campus_Plan_Handout.pdf
1) http://event.univie.ac.at/fileadmin/user_upload/DOEVL_events/Raumplaene/Universit_C3_A4tscampus_20-_20Erdgeschoss-08_1_.pdf
2) http://campus.univie.ac.at/fileadmin/user_upload/campus/plan/Campus_Plan_Handout.pdf
Details
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 06.10. 17:00 - 18:30 Hörsaal B UniCampus Hof 2 2C-EG-02
- Thursday 13.10. 17:00 - 18:30 Hörsaal B UniCampus Hof 2 2C-EG-02
- Thursday 20.10. 17:00 - 18:30 Hörsaal B UniCampus Hof 2 2C-EG-02
- Thursday 27.10. 17:00 - 18:30 Hörsaal B UniCampus Hof 2 2C-EG-02
- Thursday 03.11. 17:00 - 18:30 Hörsaal B UniCampus Hof 2 2C-EG-02
- Thursday 10.11. 17:00 - 18:30 Hörsaal B UniCampus Hof 2 2C-EG-02
- Thursday 17.11. 17:00 - 18:30 Hörsaal B UniCampus Hof 2 2C-EG-02
- Thursday 24.11. 17:00 - 18:30 Hörsaal B UniCampus Hof 2 2C-EG-02
- Thursday 01.12. 17:00 - 18:30 Hörsaal B UniCampus Hof 2 2C-EG-02
- Thursday 15.12. 17:00 - 18:30 Hörsaal B UniCampus Hof 2 2C-EG-02
- Thursday 12.01. 17:00 - 18:30 Hörsaal B UniCampus Hof 2 2C-EG-02
- Thursday 19.01. 17:00 - 18:30 Hörsaal B UniCampus Hof 2 2C-EG-02
- Thursday 26.01. 17:00 - 18:30 Hörsaal B UniCampus Hof 2 2C-EG-02
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Art des Zeugniserwerbs: Anwesenheit, Teilnahme an Diskussionen, Referat + schriftliche Ausarbeitung
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Didaktik: gemeinsame Lektüre, Diskussion, Referate
Reading list
Literatur:Jones, Steve (Hg.), Pop Music and the Press, Philadelphia 2002
Lindberg, Ulf et al., Rock Criticism from the Beginning: Amusers, Bruisers and Cool-Headed Cruisers, New York 2005
Schramm, Holger (Hg.), Handbuch Musik und Medien, Konstanz 2009
Shepherd, John et al. (Hg.), Continuum Encyclopedia of Popular Music of the World, Bd. 1: Media, Industry and Society, London 2003 (einschlägige Abschnitte aus dem Kap. I "Documentation", S. 3-46)
Lindberg, Ulf et al., Rock Criticism from the Beginning: Amusers, Bruisers and Cool-Headed Cruisers, New York 2005
Schramm, Holger (Hg.), Handbuch Musik und Medien, Konstanz 2009
Shepherd, John et al. (Hg.), Continuum Encyclopedia of Popular Music of the World, Bd. 1: Media, Industry and Society, London 2003 (einschlägige Abschnitte aus dem Kap. I "Documentation", S. 3-46)
Association in the course directory
B06 (Populäre Musik), B14, B16, B18, B20; M02, M03, M04, M05, M11, M13, M15, M17; § 10 (3, 8), § 12 (3, 8)
Last modified: Mo 07.09.2020 15:36
In der Übung werden ausgewählte Themenbereiche besprochen, wie z.B. Anfänge eines Popjournalismus, Zeitschriftentypen aber auch Textsorten wie Biografien/Autobiografien, Tonträgerrezensionen, Interviews, Werbetexte etc. Bei all diesen Themen soll die Frage grundlegend bleiben, in welchem Verhältnis die klingende Musik der Tonträger, der Song, das Konzert zu ihrer schriftlichen Vermittlung steht.Gewünschte Vorkenntnisse: keineKontakt: simon.obert@unibas.ch