Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
160374 SE Seminar in Psycholinguistics (2008S)
first language acquisition
Continuous assessment of course work
Labels
Details
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Monday 03.03. 13:00 - 15:00 (ehem. Seminarraum 1 Berggasse 11 3.OG)
- Monday 10.03. 13:00 - 15:00 (ehem. Seminarraum 1 Berggasse 11 3.OG)
- Monday 31.03. 13:00 - 15:00 (ehem. Seminarraum 1 Berggasse 11 3.OG)
- Monday 07.04. 13:00 - 15:00 (ehem. Seminarraum 1 Berggasse 11 3.OG)
- Monday 14.04. 13:00 - 15:00 (ehem. Seminarraum 1 Berggasse 11 3.OG)
- Monday 21.04. 13:00 - 15:00 (ehem. Seminarraum 1 Berggasse 11 3.OG)
- Monday 28.04. 13:00 - 15:00 (ehem. Seminarraum 1 Berggasse 11 3.OG)
- Monday 05.05. 13:00 - 15:00 (ehem. Seminarraum 1 Berggasse 11 3.OG)
- Monday 19.05. 13:00 - 15:00 (ehem. Seminarraum 1 Berggasse 11 3.OG)
- Monday 26.05. 13:00 - 15:00 (ehem. Seminarraum 1 Berggasse 11 3.OG)
- Monday 02.06. 13:00 - 15:00 (ehem. Seminarraum 1 Berggasse 11 3.OG)
- Monday 09.06. 13:00 - 15:00 (ehem. Seminarraum 1 Berggasse 11 3.OG)
- Monday 16.06. 13:00 - 15:00 (ehem. Seminarraum 1 Berggasse 11 3.OG)
- Monday 23.06. 13:00 - 15:00 (ehem. Seminarraum 1 Berggasse 11 3.OG)
- Monday 30.06. 13:00 - 15:00 (ehem. Seminarraum 1 Berggasse 11 3.OG)
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Zeugniserwerb durch schriftliche Seminararbeiten.
Voraussetzungen: Grundkenntnisse in Psycholinguistik und Textlinguistik.
Voraussetzungen: Grundkenntnisse in Psycholinguistik und Textlinguistik.
Reading list
Berman, Ruth & Dan Slobin eds. Relating Events in
Narrative: a crosslinguistic developmental study. Hillsdale: Erlbaum 1994.
Hickmann, Maya: Children's Discourse: person, space and time across languages. Cambridge: Cambridge Univ. Press 2003.
Narrative: a crosslinguistic developmental study. Hillsdale: Erlbaum 1994.
Hickmann, Maya: Children's Discourse: person, space and time across languages. Cambridge: Cambridge Univ. Press 2003.
Association in the course directory
316, 215
Last modified: Mo 07.09.2020 15:36
Studierenden, zunächst Literaturreferate und darauf Berichte über empirische Pilotstudien zu Tests besonders mit mündlichen Bildgeschichten
und Nacherzählungen von Kindern mit typischer und auffälliger Sprachentwicklung.