Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
170113 PS Introductory Seminar "Media Theory" (2010S)
Medienwandel, Konvergenz, Intermedialität: Schnittstellen zwischen "alten" und "neuen" Medien (Film, Fernsehen, Computer)
Continuous assessment of course work
Labels
gilt für I.3.3.
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Su 14.02.2010 08:00 to We 24.02.2010 18:00
- Deregistration possible until We 03.03.2010 23:59
Details
max. 150 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 04.03. 12:30 - 14:00 Hörsaal 50 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8
- Thursday 11.03. 12:30 - 14:00 Hörsaal 50 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8
- Thursday 18.03. 12:30 - 14:00 Hörsaal 50 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8
- Thursday 25.03. 12:30 - 14:00 Hörsaal 50 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8
- Thursday 15.04. 12:30 - 14:00 Hörsaal 50 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8
- Thursday 22.04. 12:30 - 14:00 Hörsaal 50 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8
- Thursday 29.04. 12:30 - 14:00 Hörsaal 50 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8
- Thursday 06.05. 12:30 - 14:00 Hörsaal 50 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8
- Thursday 20.05. 12:30 - 14:00 Hörsaal 50 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8
- Thursday 27.05. 12:30 - 14:00 Hörsaal 50 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8
- Thursday 10.06. 12:30 - 14:00 Hörsaal 50 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8
- Thursday 17.06. 12:30 - 14:00 Hörsaal 50 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8
- Thursday 24.06. 12:30 - 14:00 Hörsaal 50 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Lesekarten; take-home-test
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Association in the course directory
Last modified: Mo 07.09.2020 15:36
Ziel der Lehrveranstaltung ist es, anhand von Beispielanalysen Begriffe und Konzepte intermedialer Beziehungen wie Konvergenz, Remediation, Medienwandel, Medienumbruch auf ihre Produktivität hin zu befragen.