Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
170225 UE Exercise Course "Media Transitions" (2024S)
"If you don't feel it, you won't understand" - Aesthetics of Heavy Metal in Films
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 12.02.2024 09:00 to Mo 19.02.2024 23:59
- Registration is open from Sa 24.02.2024 09:00 to Tu 27.02.2024 23:59
- Deregistration possible until Su 31.03.2024 23:59
Details
max. 35 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Friday 08.03. 11:30 - 13:00 Seminarraum 2 2H415 UZA II Rotunde
- Friday 15.03. 11:30 - 13:00 Seminarraum 2 2H415 UZA II Rotunde
- Friday 22.03. 11:30 - 13:00 Seminarraum 2 2H415 UZA II Rotunde
- Friday 12.04. 11:30 - 13:00 Seminarraum 2 2H415 UZA II Rotunde
- Friday 19.04. 11:30 - 13:00 Seminarraum 2 2H415 UZA II Rotunde
- Friday 26.04. 11:30 - 13:00 Seminarraum 2 2H415 UZA II Rotunde
- Friday 03.05. 11:30 - 13:00 Seminarraum 2 2H415 UZA II Rotunde
- Friday 10.05. 11:30 - 13:00 Seminarraum 2 2H415 UZA II Rotunde
- Friday 17.05. 11:30 - 13:00 Seminarraum 2 2H415 UZA II Rotunde
- Friday 24.05. 11:30 - 13:00 Seminarraum 2 2H415 UZA II Rotunde
- Friday 31.05. 11:30 - 13:00 Seminarraum 2 2H415 UZA II Rotunde
- Friday 07.06. 11:30 - 13:00 Seminarraum 2 2H415 UZA II Rotunde
- Friday 14.06. 11:30 - 13:00 Seminarraum 2 2H415 UZA II Rotunde
- Friday 21.06. 11:30 - 13:00 Seminarraum 2 2H415 UZA II Rotunde
- Friday 28.06. 11:30 - 13:00 Seminarraum 2 2H415 UZA II Rotunde
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
wird noch bekannt gegeben
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Hartmut Rosa: When Monsters roar and Angels sing, Stuttgart: Kohlhammer 2023.
Dietmar Elflein: Schwermetallanalysen, Bielefeld: [transcript] 2010.
Dietmar Elflein: Schwermetallanalysen, Bielefeld: [transcript] 2010.
Association in the course directory
Last modified: Sa 03.02.2024 11:26
Auch im populären Film wird Heavy Metal in unterschiedlichen Genres wie die Filme Metalhead (Drama, 2013), Lords of Chaos (Drama, 2018), Deathgasm (Horrorkomödie, 2015) und Heavy Trip (Komödie, 2018) belegen, als eine Art von Motiv- und Zeichenkonstellation verwendet. Während Heavy Metal für diese Filme prägnant ist, taucht die Ästhetik des Heavy Metal in vielen Filmen am Rande auf, etwa der E-Gitarrist in Mad Max: Fury Road (2015), der die Begleitmusik zu der Verfolgungsjagd beiträgt oder die Figur des „Metalheads“ Eddie Munson in der Serie Stranger Things (2016- ).
Der Kurs spürt der Ästhetik von Heavy Metal nach und nimmt dafür populäre fiktionale Filme, Serien sowie Dokumentationen zum Ausgangspunkt, um Heavy Metal als kulturelles Phänomen in den Blick zu nehmen.