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170260 VO History and Methodology of Classical Ballet (2007W)
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[alt: § 3(1)1, § 2(1)1]
Details
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Wednesday 10.10. 10:00 - 11:30 Hörsaal 7 Hauptgebäude, Hochparterre, Stiege 7
- Wednesday 17.10. 10:00 - 11:30 Hörsaal 7 Hauptgebäude, Hochparterre, Stiege 7
- Wednesday 24.10. 10:00 - 11:30 Hörsaal 7 Hauptgebäude, Hochparterre, Stiege 7
- Wednesday 31.10. 10:00 - 11:30 Hörsaal 7 Hauptgebäude, Hochparterre, Stiege 7
- Wednesday 07.11. 10:00 - 11:30 Hörsaal 7 Hauptgebäude, Hochparterre, Stiege 7
- Wednesday 14.11. 10:00 - 11:30 Hörsaal 7 Hauptgebäude, Hochparterre, Stiege 7
- Wednesday 21.11. 10:00 - 11:30 Hörsaal 7 Hauptgebäude, Hochparterre, Stiege 7
- Wednesday 28.11. 10:00 - 11:30 Hörsaal 7 Hauptgebäude, Hochparterre, Stiege 7
- Wednesday 05.12. 10:00 - 11:30 Hörsaal 7 Hauptgebäude, Hochparterre, Stiege 7
- Wednesday 12.12. 10:00 - 11:30 Hörsaal 7 Hauptgebäude, Hochparterre, Stiege 7
- Wednesday 09.01. 10:00 - 11:30 Hörsaal 7 Hauptgebäude, Hochparterre, Stiege 7
- Wednesday 16.01. 10:00 - 11:30 Hörsaal 7 Hauptgebäude, Hochparterre, Stiege 7
- Wednesday 23.01. 10:00 - 11:30 Hörsaal 7 Hauptgebäude, Hochparterre, Stiege 7
- Wednesday 30.01. 10:00 - 11:30 Hörsaal 7 Hauptgebäude, Hochparterre, Stiege 7
Information
Aims, contents and method of the course
This course comprises lectures and tutorials and spans the history of classical-academic stage dance from the early Renaissance to the present. The history of dance and the notation of dance movements form the basis for a deep analysis of the diverse systems of classical ballet. By means of the Russian Vaganova method the logical-physiological education of stage dancers is shown. The course focuses on the decoding of classical-academic dance s movement canon during the methodical training practice. Both the functional-aesthetic unity of movements and the logic of movement coordination serve as exemplary models of a complex school of movement.
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
(empfohlene Zusatzliteratur/fakultativ):
Huwyler, Josef: Der Tänzer und sein Körper. Aspekte des Tanzens aus ärztlicher Sicht. Zürich: Perimed, 1995. (Institutsbibliothek zur Ansicht bereitgestellt)
Kirstein, Lincoln: The classical ballet: basic technique and terminology. Gainesville: University Press of Florida, 1998.
Kostrovickaja, Vera: Schule des Klassischen Tanzes: die Waganowa-Methode in der Praxis. Berlin: Henschel, 2003. (Einleitung)
Lörinc, György und Merényi Zsuzsa: Methodik des klassischen Tanzes. Berlin: Henschel, 1995.
Vaganova, Agrippina: Grundlagen des Klassischen Tanzes. Berlin: Henschel, 2002.
Weickmann, Dorion: Der dressierte Leib: Kulturgeschichte des Balletts; (1580-1870). Frankfurt: Campus, 2002.
Huwyler, Josef: Der Tänzer und sein Körper. Aspekte des Tanzens aus ärztlicher Sicht. Zürich: Perimed, 1995. (Institutsbibliothek zur Ansicht bereitgestellt)
Kirstein, Lincoln: The classical ballet: basic technique and terminology. Gainesville: University Press of Florida, 1998.
Kostrovickaja, Vera: Schule des Klassischen Tanzes: die Waganowa-Methode in der Praxis. Berlin: Henschel, 2003. (Einleitung)
Lörinc, György und Merényi Zsuzsa: Methodik des klassischen Tanzes. Berlin: Henschel, 1995.
Vaganova, Agrippina: Grundlagen des Klassischen Tanzes. Berlin: Henschel, 2002.
Weickmann, Dorion: Der dressierte Leib: Kulturgeschichte des Balletts; (1580-1870). Frankfurt: Campus, 2002.
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II.4.
Last modified: Mo 07.09.2020 15:36