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170622 SE MA 1.3. "Discourses and Methods" (2021W)
Politics of Media II
Continuous assessment of course work
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Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 06.09.2021 09:00 to Tu 07.09.2021 09:00
- Registration is open from We 15.09.2021 09:00 to We 22.09.2021 23:55
- Registration is open from Sa 25.09.2021 09:00 to Th 30.09.2021 23:55
- Deregistration possible until Fr 29.10.2021 23:55
Details
max. 30 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 07.10. 09:45 - 11:15 Seminarraum 4 2H558 UZA II Rotunde
- Thursday 14.10. 09:45 - 11:15 Seminarraum 4 2H558 UZA II Rotunde
- Thursday 21.10. 09:45 - 11:15 Seminarraum 4 2H558 UZA II Rotunde
- Thursday 28.10. 09:45 - 11:15 Seminarraum 4 2H558 UZA II Rotunde
- Thursday 04.11. 09:45 - 11:15 Seminarraum 4 2H558 UZA II Rotunde
- Thursday 11.11. 09:45 - 11:15 Seminarraum 4 2H558 UZA II Rotunde
- Thursday 18.11. 09:45 - 11:15 Seminarraum 4 2H558 UZA II Rotunde
- Thursday 25.11. 09:45 - 11:15 Seminarraum 4 2H558 UZA II Rotunde
- Thursday 02.12. 09:45 - 11:15 Seminarraum 4 2H558 UZA II Rotunde
- Thursday 09.12. 09:45 - 11:15 Seminarraum 4 2H558 UZA II Rotunde
- Thursday 16.12. 09:45 - 11:15 Seminarraum 4 2H558 UZA II Rotunde
- Thursday 13.01. 09:45 - 11:15 Seminarraum 4 2H558 UZA II Rotunde
- Thursday 20.01. 09:45 - 11:15 Seminarraum 4 2H558 UZA II Rotunde
- Thursday 27.01. 09:45 - 11:15 Seminarraum 4 2H558 UZA II Rotunde
Information
Aims, contents and method of the course
POLITICS OF MEDIA 2How are Alfons Muchas Art déco posters connected to Kara Walkers post-cinematic Silhouettes? And what has Katerina Sedas grandmother to do with them?The seminar will discuss politics of media in different historical, cultural and media contexts and dispositives to analyze aspects of remediation, ideology/hegemony and counter politics, as well as ambivalent reception histories.
Assessment and permitted materials
Die Note setzt sich aus drei Teilleistungen zusammen:1.) Abgabe eines Kurz-Essays (ca. 2-3 Seiten): 40%
2.) Verfassen einer Seminararbeit im Umfang von 10-15 Seiten, inkl. Konzeptpapier und Peer-Feedback: 50%
3.) Aktive Mitarbeit / mündliche Beteiligung: 10%
2.) Verfassen einer Seminararbeit im Umfang von 10-15 Seiten, inkl. Konzeptpapier und Peer-Feedback: 50%
3.) Aktive Mitarbeit / mündliche Beteiligung: 10%
Minimum requirements and assessment criteria
Die Anwesenheit in der ersten Einheit ist verpflichtend – sowohl für Angemeldete, als auch für jene, die auf der Warteliste stehen. Wer unentschuldigt fehlt, wird abgemeldet, damit jene mit Wartelisten-Plätzen nachrücken können.
Examination topics
Reading list
Marta Filipová: „,What Shall We Do With It?’ Finding A Place for Alfons Mucha and His Slav Epic“ in: Austrian History Yearbook, 46, April 2015, S. 203-227.Stuart Hall: „Das Spektakel des ,Anderen‘“ (1997), in: Ziemann, Andreas (Hg.): Grundlagentexte der Medienkultur. Ein Reader. Wiesbaden: Springer VS 2019, S. 155-160.Jacques Rancière: „Das unerträgliche Bild“, in: Jacques Rancière: Der emanzipierte
Zuschauer. Wien: Passagen 2009, S. 101-123.Jacques Rancière: Die Aufteilung des Sinnlichen. Die Politik der Kunst und ihre Paradoxien. Hg. v. Maria Muhle. Berlin: b_books PolYpeN 2008. (Teil: Die Paradoxien der Kunst)Magda Tyżlik-Carver: „Towards an Aesthetics of the Common. Beyond Participation and Its Post.” In: New Criticals, Section: Ideology, Oct. 2014, cf.
http://www.newcriticals.com/towards-aesthetics-of-commons-beyond-participation-and-its-post/print
Zuschauer. Wien: Passagen 2009, S. 101-123.Jacques Rancière: Die Aufteilung des Sinnlichen. Die Politik der Kunst und ihre Paradoxien. Hg. v. Maria Muhle. Berlin: b_books PolYpeN 2008. (Teil: Die Paradoxien der Kunst)Magda Tyżlik-Carver: „Towards an Aesthetics of the Common. Beyond Participation and Its Post.” In: New Criticals, Section: Ideology, Oct. 2014, cf.
http://www.newcriticals.com/towards-aesthetics-of-commons-beyond-participation-and-its-post/print
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Last modified: Th 09.03.2023 00:20