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170995 UE Media Aesthetics: Theory - History - Practice (2024W)
Intimacy and Care in Media
Continuous assessment of course work
Labels
Es kann sich nur anmelden, wer bereits erfolgreich eine Vorlesung im Erweiterungscurriculum besucht hat. Die Teilnahme ohne abgeschlossene (!) VO ist in keinem Fall möglich.Bitte wählen Sie bei der Eingabemaske auf u:space aus den möglichen Optionen "Erweiterungscurriculum" aus und lesen Sie die Informationen der SPL-Website durch, damit Ihre Anmeldung berücksichtigt werden kann:
https://spl-tfm.univie.ac.at/studium/studien/ec-medienaesthetik/Wenn Sie nicht fürs EC "Ästhetik der Medien" registriert sind, kann Ihre Anmeldung zur Prüfung nicht korrekt zugeordnet werden!ANLEITUNG ZUR REGISTRIERUNG DES EC "A 171 Ästhetik der Medien: Theorie - Geschichte - Praxis":https://www.youtube.com/watch?v=2uUQBRJFGNQ
https://spl-tfm.univie.ac.at/studium/studien/ec-medienaesthetik/Wenn Sie nicht fürs EC "Ästhetik der Medien" registriert sind, kann Ihre Anmeldung zur Prüfung nicht korrekt zugeordnet werden!ANLEITUNG ZUR REGISTRIERUNG DES EC "A 171 Ästhetik der Medien: Theorie - Geschichte - Praxis":https://www.youtube.com/watch?v=2uUQBRJFGNQ
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 16.09.2024 09:00 to Su 22.09.2024 23:59
- Registration is open from Th 26.09.2024 14:00 to Su 29.09.2024 23:59
- Deregistration possible until Th 31.10.2024 23:59
Details
max. 30 participants
Language: English
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Friday 04.10. 09:45 - 11:15 Seminarraum 2 2H415 UZA II Rotunde
- Friday 11.10. 09:45 - 11:15 Seminarraum 2 2H415 UZA II Rotunde
- Friday 18.10. 09:45 - 11:15 Seminarraum 2 2H415 UZA II Rotunde
- Friday 25.10. 09:45 - 11:15 Seminarraum 2 2H415 UZA II Rotunde
- Friday 08.11. 09:45 - 11:15 Seminarraum 2 2H415 UZA II Rotunde
- Friday 15.11. 09:45 - 11:15 Seminarraum 2 2H415 UZA II Rotunde
- Friday 22.11. 09:45 - 11:15 Seminarraum 2 2H415 UZA II Rotunde
- Friday 29.11. 09:45 - 11:15 Seminarraum 2 2H415 UZA II Rotunde
- Friday 06.12. 09:45 - 11:15 Seminarraum 2 2H415 UZA II Rotunde
- Friday 13.12. 09:45 - 11:15 Seminarraum 2 2H415 UZA II Rotunde
- Friday 10.01. 09:45 - 11:15 Seminarraum 2 2H415 UZA II Rotunde
- Friday 17.01. 09:45 - 11:15 Seminarraum 2 2H415 UZA II Rotunde
- N Friday 24.01. 09:45 - 11:15 Seminarraum 2 2H415 UZA II Rotunde
- Friday 31.01. 09:45 - 11:15 Seminarraum 2 2H415 UZA II Rotunde
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Assessment will be done through:
- Assignment 1: Short critical essay on intimacy – 20%, and
- Assignment 2: Podcast episode on self-care – 40%, and
- Presentation in the classroom – 40%.
Each element must be achieved. If one or more above-mentioned elements are not achieved, the overall grade cannot be positive.------------------------------------------------
Hinweise der SPL TFM:
Im Zuge der Beurteilung kann eine Plagiatssoftware (Turnitin in Moodle) zur Anwendung kommen.Die Verwendung von KI-Tools (z. B. ChatGPT) für die Produktion von Texten ist nur dann erlaubt, wenn dies von der Lehrveranstaltungsleitung ausdrücklich gefordert wird (z. B. für einzelne Arbeitsaufgaben).Zur Sicherung der guten wissenschaftlichen Praxis kann die Lehrveranstaltungsleitung eine mündliche Reflexion ("Notenrelevantes Gespräch") der abgegebenen schriftlichen Hausarbeit vorsehen, die erfolgreich zu absolvieren ist.Die Erbringung aller Teilleistungen ist Voraussetzung für eine positive Beurteilung, wenn nicht explizit etwas anderes vermerkt wurde.Alle Studierenden, die einen Lehrveranstaltungsplatz erhalten haben, sind zu beurteilen, sofern sie sich nicht zeitgerecht abgemeldet haben oder unverzüglich nach Wegfall des Hindernisses einen wichtigen Grund für die Nichtdurchführung der Abmeldung glaubhaft machen.Bei Vorliegen eines solchen Grundes (z.B. eine längere Erkrankung) kann die*der Studierende auch nach Ablauf der Frist von der LV abgemeldet werden.
Über das Vorliegen eines wichtigen Grundes entscheidet die Lehrveranstaltungsleitung. Der Antrag auf Abmeldung ist unverzüglich zu stellen. Wurde eine Teilleistung erschlichen, d.h. etwa bei einer Prüfung oder einem Test geschummelt, bei einer schriftlichen Arbeit plagiiert oder auch Unterschriften auf Anwesenheitslisten gefälscht, wird die gesamte Lehrveranstaltung als "nicht beurteilt" gewertet und entsprechend erfasst.Dies und weitere Bestimmungen finden sie im studienrechtlichen Satzungsteil: https://satzung.univie.ac.at/studienrecht/.Wenn Sie eine prüfungsimmanente Lehrveranstaltung bereits dreimal negativ absolviert haben und sich für einen vierten Antritt anmelden wollen, kontaktieren Sie bitte die StudienServiceStelle Theater-, Film- und Medienwissenschaft.
- Assignment 1: Short critical essay on intimacy – 20%, and
- Assignment 2: Podcast episode on self-care – 40%, and
- Presentation in the classroom – 40%.
Each element must be achieved. If one or more above-mentioned elements are not achieved, the overall grade cannot be positive.------------------------------------------------
Hinweise der SPL TFM:
Im Zuge der Beurteilung kann eine Plagiatssoftware (Turnitin in Moodle) zur Anwendung kommen.Die Verwendung von KI-Tools (z. B. ChatGPT) für die Produktion von Texten ist nur dann erlaubt, wenn dies von der Lehrveranstaltungsleitung ausdrücklich gefordert wird (z. B. für einzelne Arbeitsaufgaben).Zur Sicherung der guten wissenschaftlichen Praxis kann die Lehrveranstaltungsleitung eine mündliche Reflexion ("Notenrelevantes Gespräch") der abgegebenen schriftlichen Hausarbeit vorsehen, die erfolgreich zu absolvieren ist.Die Erbringung aller Teilleistungen ist Voraussetzung für eine positive Beurteilung, wenn nicht explizit etwas anderes vermerkt wurde.Alle Studierenden, die einen Lehrveranstaltungsplatz erhalten haben, sind zu beurteilen, sofern sie sich nicht zeitgerecht abgemeldet haben oder unverzüglich nach Wegfall des Hindernisses einen wichtigen Grund für die Nichtdurchführung der Abmeldung glaubhaft machen.Bei Vorliegen eines solchen Grundes (z.B. eine längere Erkrankung) kann die*der Studierende auch nach Ablauf der Frist von der LV abgemeldet werden.
Über das Vorliegen eines wichtigen Grundes entscheidet die Lehrveranstaltungsleitung. Der Antrag auf Abmeldung ist unverzüglich zu stellen. Wurde eine Teilleistung erschlichen, d.h. etwa bei einer Prüfung oder einem Test geschummelt, bei einer schriftlichen Arbeit plagiiert oder auch Unterschriften auf Anwesenheitslisten gefälscht, wird die gesamte Lehrveranstaltung als "nicht beurteilt" gewertet und entsprechend erfasst.Dies und weitere Bestimmungen finden sie im studienrechtlichen Satzungsteil: https://satzung.univie.ac.at/studienrecht/.Wenn Sie eine prüfungsimmanente Lehrveranstaltung bereits dreimal negativ absolviert haben und sich für einen vierten Antritt anmelden wollen, kontaktieren Sie bitte die StudienServiceStelle Theater-, Film- und Medienwissenschaft.
Minimum requirements and assessment criteria
No prior subject knowledge is required. A good command of English is necessary.Attendance is compulsory. A maximum of two absences is permitted to pass the class. A third absence without a valid reason will result in a fail (negative mark).Course Assessment:
Course assessment will be based on the following components:
1) Assignment 1: Short Critical Essay on Intimacy – 20% of the mark
- Due: 17 November 2024
- Task: Write a short critical essay about a film of your choice, highlighting the concept or practice of intimacy present in the film.
- Requirements: Use ideas, methodologies, theories, or readings discussed in class. The essay must be in written form and fit on one A4 page.
2) Assignment 2: Podcast Episode on Self-Care – 40% of the mark
- Due: 22 December 2024
- Task: Create a podcast episode, imagining you are the host of a podcast called "Self-Care in Media." Discuss the concept of self-care in a chosen medium. You can analyze one media text (e.g., a film, TV series, TV show) or a broader media production (YouTube channels, Instagram accounts, etc.) using a theory or concept learned during the course.
- Requirements: Embed the recording into a PowerPoint presentation if you wish to use illustrative material, although it is not mandatory. Follow the guidelines and keep your argument clear.
3) Presentation in the Classroom – 40% of the mark
- Task: In the penultimate or last class, students will deliver an oral presentation that they have worked on in groups during the semester. The presentation should be made in PowerPoint or a similar program.
- Focus: The presentation must focus on a selected case study on the topic of "Intimacy in Media" or "Care/Self-Care in Media."
- Requirements: The selected case study must be a broader media phenomenon, not a single media text (i.e., not a single film). Choose a case study not discussed in detail during the course. In the presentation, answer the following questions:
I. How do you understand the concept of "intimacy in media" or "care/self-care in media"?
II. How does your case study represent this concept?
- Presentation Details: Presentation will be assessed based on the quality of the content (research, argumentation) and the presentation delivery (adherence to the time limit, participation of all group members, involvement in answering questions posed after the presentation).
Course assessment will be based on the following components:
1) Assignment 1: Short Critical Essay on Intimacy – 20% of the mark
- Due: 17 November 2024
- Task: Write a short critical essay about a film of your choice, highlighting the concept or practice of intimacy present in the film.
- Requirements: Use ideas, methodologies, theories, or readings discussed in class. The essay must be in written form and fit on one A4 page.
2) Assignment 2: Podcast Episode on Self-Care – 40% of the mark
- Due: 22 December 2024
- Task: Create a podcast episode, imagining you are the host of a podcast called "Self-Care in Media." Discuss the concept of self-care in a chosen medium. You can analyze one media text (e.g., a film, TV series, TV show) or a broader media production (YouTube channels, Instagram accounts, etc.) using a theory or concept learned during the course.
- Requirements: Embed the recording into a PowerPoint presentation if you wish to use illustrative material, although it is not mandatory. Follow the guidelines and keep your argument clear.
3) Presentation in the Classroom – 40% of the mark
- Task: In the penultimate or last class, students will deliver an oral presentation that they have worked on in groups during the semester. The presentation should be made in PowerPoint or a similar program.
- Focus: The presentation must focus on a selected case study on the topic of "Intimacy in Media" or "Care/Self-Care in Media."
- Requirements: The selected case study must be a broader media phenomenon, not a single media text (i.e., not a single film). Choose a case study not discussed in detail during the course. In the presentation, answer the following questions:
I. How do you understand the concept of "intimacy in media" or "care/self-care in media"?
II. How does your case study represent this concept?
- Presentation Details: Presentation will be assessed based on the quality of the content (research, argumentation) and the presentation delivery (adherence to the time limit, participation of all group members, involvement in answering questions posed after the presentation).
Examination topics
N/A
Reading list
To be determined and provided on Moodle.
Association in the course directory
Last modified: Mo 30.09.2024 11:46
This course delves into the concepts of "care" and "intimacy," exploring their definitions, interconnections, and representations in film and other media. We begin by defining care and intimacy, examining what these fundamental concepts mean and how they influence one another in various contexts. The interconnection between care and intimacy will be a focal point as we analyze their relationship and the ways they manifest in everyday life.
A significant aspect of the course will be understanding how care and intimacy are portrayed in contemporary film and other media. Through critical analysis, we will identify and interpret these depictions, considering how the COVID-19 crisis has heightened global awareness of health and intimacy issues and influenced media narratives. The pandemic has brought individual health and intimate relationships to the forefront, highlighting the importance of strong intimate relationships for mental and physical well-being.
We will explore how film and other media have represented health and intimate relationships in recent years, emphasizing their role in supporting personal well-being. By investigating how film and other media depict various practices of intimacy and care, we will identify emerging trends and patterns, particularly the growing focus on wellness experiences.
In addition, the course will incorporate diverse philosophical and cultural theories to approach the practices of intimacy and care from multiple perspectives. Various theoretical frameworks will enrich our understanding and analysis, allowing us to critically engage with the nuanced portrayals of these essential aspects of human experience.
By the end of the course, students will have gained a deeper understanding of how intimacy and care are intertwined and represented in media, equipping them with insights into the broader implications of these representations in contemporary society.Course Aims:
Upon successful completion of this course, students will:
- Develop skills in analyzing and interpreting films and other media texts, focusing on depictions of intimacy and care.
- Enhance their ability to discuss films and other media texts through oral presentations, discussions, critical essays, and podcast episodes.
- Familiarize themselves with selected theories on intimacy and care, and their representations in film and other media.
- Gain experience in critically analyzing films and other media texts using selected theoretical approaches.Course Methods:
The course is taught through lectures, screenings, discussions, and set readings. Each class will begin with a presentation of the set reading by the students, followed by an introductory lecture and discussions on films and other media texts. We will analyze individual sequences, scenes, and film images, and discuss the set readings. Students are expected to participate actively in class discussions about the texts they read and the audiovisual materials they watched. The aim is to build students’ critical and creative thinking skills and demonstrate how to analyze and interpret the care- and intimacy-related practices and contexts in various media texts.