Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
180267 SE Psychology as a Teaching Discipline (2010W)
Continuous assessment of course work
Labels
Summary
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Tu 21.09.2010 18:00 to Su 03.10.2010 10:00
- Deregistration possible until Su 31.10.2010 23:59
Registration information is available for each group.
Groups
Group 2
max. 35 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Monday 04.10. 10:00 - 11:30 Hörsaal 3F NIG 3.Stock
- Monday 11.10. 10:00 - 11:30 Hörsaal 3F NIG 3.Stock
- Monday 18.10. 10:00 - 11:30 Hörsaal 3F NIG 3.Stock
- Monday 25.10. 10:00 - 11:30 Hörsaal 3F NIG 3.Stock
- Monday 08.11. 10:00 - 11:30 Hörsaal 3F NIG 3.Stock
- Monday 15.11. 10:00 - 11:30 Hörsaal 3F NIG 3.Stock
- Monday 22.11. 10:00 - 11:30 Hörsaal 3F NIG 3.Stock
- Monday 29.11. 10:00 - 11:30 Hörsaal 3F NIG 3.Stock
- Monday 06.12. 10:00 - 11:30 Hörsaal 3F NIG 3.Stock
- Monday 13.12. 10:00 - 11:30 Hörsaal 3F NIG 3.Stock
- Monday 10.01. 10:00 - 11:30 Hörsaal 3F NIG 3.Stock
- Monday 17.01. 10:00 - 11:30 Hörsaal 3F NIG 3.Stock
- Monday 24.01. 10:00 - 11:30 Hörsaal 3F NIG 3.Stock
- Monday 31.01. 10:00 - 11:30 Hörsaal 3F NIG 3.Stock
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
This concerns an testimmanent training meeting. The termination work of the students takes place in form of a portfolios by means of the learning process in the seminar and in the processing of contents of the training meeting in form of a seminar paper. House exercises are intended.
Examination topics
Also in the seminar the possibility of own experiencing is to be given (goals to set and goals to analyze, effects of linguistic formulations, the internal mono log etc.).
The methodical dressing takes place via information, discussion, group work, experiment, search, game of roles etc. and the studying are to prepare for the future occupation everyday life.
The methodical dressing takes place via information, discussion, group work, experiment, search, game of roles etc. and the studying are to prepare for the future occupation everyday life.
Group 3
Fr 10.12.: 14-18 HS 3D
Fr 17.12.: 8-12 HS 3F
Fr 14.1.2011: 8-12 HS 3F
Sa 15.1.2011: 14-18 HS 3F
Fr 21.1.2011: 8-12 HS 3F
Sa 22.1.2011: 14-18 HS 3F
Fr 17.12.: 8-12 HS 3F
Fr 14.1.2011: 8-12 HS 3F
Sa 15.1.2011: 14-18 HS 3F
Fr 21.1.2011: 8-12 HS 3F
Sa 22.1.2011: 14-18 HS 3F
max. 35 participants
Language: German
Lecturers
Classes
Currently no class schedule is known.
Aims, contents and method of the course
Aufarbeiten der Erfahrungen des erlebten PsychologieunterrichtsAbgrenzungen und Gemeinsamkeiten der Gegenstände Psychologie und PhilosophieUmgang mit den Forderungen der Kollegenschaft an die Unterrichtenden des Gegenstandes Psychologie und PhilosophieGrundsätze über den Einsatz von MedienMögliche Interventionstechniken aus systemischer SichtGrundlagen der angewandten Lernpsychologie (Lehr- und Lernmanagement)Aktivierungstechniken im UnterrichtMethoden zur Bekämpfung von Prüfungsangstprozessorientierte und ergebnisorientierte MethodenVom Informationsunterricht zur Konstruktion und Vernetzung von WissenErgebnisse der modernen HirnforschungEmotion und Kognition
Assessment and permitted materials
Es handelt sich um eine prüfungsimmanente Lehrveranstaltung. Die Abschlussarbeit der Studierenden erfolgt in Form eines Portfolios über den Lernprozess im Seminar und in der Aufarbeitung der Inhalte der Lehrveranstaltung in Form einer Seminararbeit.
Examination topics
Auch im Seminar soll die Möglichkeit des eigenen Erlebens gegeben sein (Ziele setzen und Ziele hinterfragen, Wirkung sprachlicher Formulierungen erleben, der innere Monolog usw.).Die methodische Aufbereitung erfolgt durch Information, Diskussion, Gruppenarbeit, Experiment, Recherche, Rollenspiel usw. und soll die Studierenden auf den zukünftigen Berufsalltag vorbereiten.
Information
Minimum requirements and assessment criteria
Reading list
alle approbierten Lehrbücher für den Psychologieunterricht
Association in the course directory
PP § 57.4.1
Last modified: Mo 07.09.2020 15:36
Demarcations and common of psychology and philosophy.
Handling the demands of the colleagues about the subjects psychology and philosophy.
Principles over the employment of the Learning technique
Principles about media
Basic view about system theory in teaching and learning management
Activation techniques against test fear
Process orientated and result-oriented methods
From instruction to construction and cross-linking of knowledge
The results of modern brain research
Emotion and cognition