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190011 SE Special Ethical Questions (2012S)
Values Education in Youth
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 06.02.2012 09:00 to Su 26.02.2012 09:00
- Deregistration possible until Fr 16.03.2012 09:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 01.03. 11:30 - 13:00 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 08.03. 11:30 - 13:00 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 15.03. 11:30 - 13:00 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 22.03. 11:30 - 13:00 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 29.03. 11:30 - 13:00 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 19.04. 11:30 - 13:00 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 26.04. 11:30 - 13:00 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 03.05. 11:30 - 13:00 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 10.05. 11:30 - 13:00 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 24.05. 11:30 - 13:00 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 31.05. 11:30 - 13:00 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 14.06. 11:30 - 13:00 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 21.06. 11:30 - 13:00 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 28.06. 11:30 - 13:00 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Qualitativ-emprirische Forschungsmethoden, Narrativ angelegte Interviews
Reading list
Association in the course directory
M10
Last modified: Mo 07.09.2020 15:36
In Form eines kleinen Forschungsprojekts soll versucht werden, das Thema ‚Werte‘ bzw. ‚Werteerziehung‘ pädagogisch zu fassen und empirisch zu beschreiben. Dazu wird ein Szenario gewählt, das auf das erzieherische Verhältnis zwischen Jugendlichen und ihren Großeltern blickt. Indem der Stellenwert der Großeltern in der Erziehung betrachtet und Praxen der Wertevermittlung inspiziert werden, erfolgt ein Beitrag zur kaum etablierten empirischen Erziehungsforschung in der wissenschaftlichen Pädagogik.