Universität Wien
Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.

190045 SE Theory of Educational Science: Special Needs and Inclusive Education (2018S)

Theorien zur Sonderpädagogik und Inklusiven Pädagogik

5.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 19 - Bildungswissenschaft
Continuous assessment of course work

Registration/Deregistration

Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).

Details

max. 25 participants
Language: German

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

  • Saturday 26.05. 09:00 - 18:15 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
  • Friday 08.06. 11:30 - 18:15 Seminarraum 5 Sensengasse 3a 1.OG
  • Saturday 23.06. 09:00 - 18:15 Seminarraum 7 Sensengasse 3a 2.OG

Information

Aims, contents and method of the course

Die Forderung nach Inklusion ist nicht alleine eine praktische Frage, sondern sie zwingt auch zum Überdenken des Selbstverständnisses und der theoretischen Grundlagen der Sonderpädagogik. In der Veranstaltung wird entlang der Forderung 'Alle alles lehren!' genau diese Reflexion realisiert. Dabei verweist das 'Alle' auf die Frage der Anthropologie wie auch auf eine Pädagogik ohne Rest.

Assessment and permitted materials

Minimum requirements and assessment criteria

Examination topics

Reading list


Association in the course directory

M3c

Last modified: Mo 07.09.2020 15:36