Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
190045 SE Theory of Educational Science: Special Needs and Inclusive Education (2018S)
Theorien zur Sonderpädagogik und Inklusiven Pädagogik
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Th 01.02.2018 06:30 to Mo 19.02.2018 09:00
- Deregistration possible until Mo 19.03.2018 09:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
- Peter Rödler
- Hannah Körner (Student Tutor)
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Saturday 26.05. 09:00 - 18:15 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Friday 08.06. 11:30 - 18:15 Seminarraum 5 Sensengasse 3a 1.OG
- Saturday 23.06. 09:00 - 18:15 Seminarraum 7 Sensengasse 3a 2.OG
Information
Aims, contents and method of the course
Die Forderung nach Inklusion ist nicht alleine eine praktische Frage, sondern sie zwingt auch zum Überdenken des Selbstverständnisses und der theoretischen Grundlagen der Sonderpädagogik. In der Veranstaltung wird entlang der Forderung 'Alle alles lehren!' genau diese Reflexion realisiert. Dabei verweist das 'Alle' auf die Frage der Anthropologie wie auch auf eine Pädagogik ohne Rest.
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Association in the course directory
M3c
Last modified: Mo 07.09.2020 15:36