Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
190051 SE Master's Thesis: Seminar (2022W)
Foundations of Education
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Th 01.09.2022 06:30 to We 21.09.2022 09:00
- Registration is open from Tu 27.09.2022 09:00 to Fr 30.09.2022 09:00
- Deregistration possible until Mo 17.10.2022 09:00
Details
max. 15 participants
Language: German, English
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Wednesday 05.10. 15:00 - 16:30 Seminarraum 6 Sensengasse 3a 2.OG
- Wednesday 12.10. 15:00 - 16:30 Seminarraum 6 Sensengasse 3a 2.OG
- Wednesday 19.10. 15:00 - 16:30 Seminarraum 6 Sensengasse 3a 2.OG
- Wednesday 09.11. 15:00 - 16:30 Seminarraum 6 Sensengasse 3a 2.OG
- Wednesday 16.11. 15:00 - 16:30 Seminarraum 6 Sensengasse 3a 2.OG
- Wednesday 23.11. 15:00 - 16:30 Seminarraum 6 Sensengasse 3a 2.OG
- Wednesday 30.11. 15:00 - 16:30 Seminarraum 6 Sensengasse 3a 2.OG
- Wednesday 07.12. 15:00 - 16:30 Seminarraum 6 Sensengasse 3a 2.OG
- Wednesday 14.12. 15:00 - 16:30 Seminarraum 6 Sensengasse 3a 2.OG
- Wednesday 11.01. 15:00 - 16:30 Seminarraum 6 Sensengasse 3a 2.OG
- Wednesday 18.01. 15:00 - 16:30 Seminarraum 6 Sensengasse 3a 2.OG
- Wednesday 25.01. 15:00 - 16:30 Seminarraum 6 Sensengasse 3a 2.OG
Information
Aims, contents and method of the course
The aim is to support the students in their work writing a concept of their theses. Their thesis should be within the field of the foundations of education, that is working historically, analytically and/or comparatively with educational thoughts or stiles or systems of reasoning in the field of education.
Assessment and permitted materials
Active participation, presentation of own project, well-prepared comments on two other concepts. With the help of the binding Advice for creating a concept for scientific qualification work the students have to fulfill two important of the indicated steps. At the end of the seminar each participant does have to have a final concept that will be evaluated.
Minimum requirements and assessment criteria
Presentation: 15 Punkte
Peer-Reviews: 30 Punkte
Aktive Teilnahme: 15 Punkte
Finales Konzept: 40 Punkte
Total: 100 PunkteNotenschlüssel
Note 1: 90-100 Punkte
Note 2: 80-89 Punkte
Note 3: 70-79 Punkte
Note 4: 55-69 Punkte
Note 5: unter 55 Punkte
Peer-Reviews: 30 Punkte
Aktive Teilnahme: 15 Punkte
Finales Konzept: 40 Punkte
Total: 100 PunkteNotenschlüssel
Note 1: 90-100 Punkte
Note 2: 80-89 Punkte
Note 3: 70-79 Punkte
Note 4: 55-69 Punkte
Note 5: unter 55 Punkte
Examination topics
Alle in der Lehrveranstaltung durchgenommenen Inhalte, insbesondere auch die fachlichen und fachdidaktischen Inhalte und Überlegungen der eigenen und der im Seminar präsentierten Planungen. Unterstützendes Lernmaterial befindet sich auf Moodle.
Reading list
VERPFLICHTEND:
"Hinweise zur Erstellung eines Konzepts für wissenschaftliche Qualifikationsarbeiten":
https://bildungswissenschaft.univie.ac.at/allgemeine-erziehungswissenschaft/hinweise-fuer-wissenschaftliches-arbeiten/
"Hinweise zur Erstellung eines Konzepts für wissenschaftliche Qualifikationsarbeiten":
https://bildungswissenschaft.univie.ac.at/allgemeine-erziehungswissenschaft/hinweise-fuer-wissenschaftliches-arbeiten/
Association in the course directory
M17a
Last modified: We 05.10.2022 16:29