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190055 PS BM 5 Exemplification of Education Theories (DU+SB) (2021W)
Rezeption von Ungleichheitstheorien im bildungspolitischen Diskurs Österreichs, Deutschlands und der Schweiz
Continuous assessment of course work
Labels
REMOTE
BM 5 PS (DU+SB)
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from We 01.09.2021 06:30 to Tu 21.09.2021 09:00
- Registration is open from Fr 24.09.2021 09:00 to We 29.09.2021 09:00
- Deregistration possible until Mo 18.10.2021 09:00
Details
max. 30 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Tuesday 05.10. 08:00 - 09:30 Digital
- Tuesday 12.10. 08:00 - 09:30 Digital
- Tuesday 19.10. 08:00 - 09:30 Digital
- Tuesday 09.11. 08:00 - 09:30 Digital
- Tuesday 16.11. 08:00 - 09:30 Digital
- Tuesday 23.11. 08:00 - 09:30 Digital
- Tuesday 30.11. 08:00 - 09:30 Digital
- Tuesday 07.12. 08:00 - 09:30 Digital
- Tuesday 14.12. 08:00 - 09:30 Digital
- Tuesday 11.01. 08:00 - 09:30 Digital
- Tuesday 18.01. 08:00 - 09:30 Digital
- Tuesday 25.01. 08:00 - 09:30 Digital
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
aktive Mitarbeit; Anwesenheit; laufende Literaturrecherchen; Abfassung einer Proseminararbeit
Minimum requirements and assessment criteria
Studierende setzen sich kritisch mit aktuellen Forschungen auseinander und zeigen dies in Präsentationen, durch Mitarbeit und in einer Proseminararbeit.
Examination topics
Alle in der Lehrveranstaltung durchgenommenen Inhalte, insbesondere auch die fachlichen und fachdidaktischen Inhalte und Überlegungen der eigenen und der im Seminar präsentierten Planungen. Unterstützendes Lernmaterial befindet sich auf Moodle.
Reading list
Bourdieu, P. (2012). Ökonomisches kapital, kulturelles kapital, soziales kapital. InHandbuch Bildungs-und Erziehungssoziologie(pp. 229-242). VS Verlag für Sozialwissenschaften, Wiesbaden.
Heid, H. (1988). Zur Paradoxie der bildungspolitischen Forderung nach Chancengleichheit.Zeitschrift für Pädagogik,34(1), 1-17.
Jordan, W. J. (2010). Defining equity: Multiple perspectives to analyzing the performance of diverse learners.Review of research in education,34(1), 142-178.
Roemer, J. E., & Trannoy, A. (2015). Equality of opportunity. InHandbook of income distribution(Vol. 2, pp. 217-300). Elsevier.
Sen, A. (2006). What do we want from a theory of justice?.The Journal of philosophy,103(5), 215-238.
Heid, H. (1988). Zur Paradoxie der bildungspolitischen Forderung nach Chancengleichheit.Zeitschrift für Pädagogik,34(1), 1-17.
Jordan, W. J. (2010). Defining equity: Multiple perspectives to analyzing the performance of diverse learners.Review of research in education,34(1), 142-178.
Roemer, J. E., & Trannoy, A. (2015). Equality of opportunity. InHandbook of income distribution(Vol. 2, pp. 217-300). Elsevier.
Sen, A. (2006). What do we want from a theory of justice?.The Journal of philosophy,103(5), 215-238.
Association in the course directory
BM 5 PS (DU+SB)
Last modified: Fr 12.05.2023 00:18
Methoden: Gruppenarbeiten, Textarbeit, Vorträge