Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
190077 PS BM 4 Doing Education Science Using an Illustrative Theme (AHP) (2019W)
Die Entstehung der Universitäten in historisch-vergleichender Perspektive
Continuous assessment of course work
Labels
BM 4 PS (AHP) + BM 1 PS (2011)Bitte beachten Sie die Leistungsvoraussetzungen bei der Anmeldung zu diesem Proseminar!
BM4 / BM1 ist gemeinsam mit einer Bibliotheks-Führung und einer Schulung zu besuchenBeachten Sie ferner, dass es sich um eine prüfungsimmanente LV handelt, d.h. es besteht Anwesenheitspflicht.
Die Anwesenheit in der ersten PS-Einheit ist Voraussetzung für die Teilnahme an der LV.
Die SPL empfiehlt als Grundlage für den Besuch von weiteren Proseminaren den erfolgreichen Abschluss des Bm4/BM1-Proseminars.
Die in BM4/BM1 erworbenen Kompetenzen werden in den nachfolgenden Proseminaren vorausgesetzt.
BM4 / BM1 ist gemeinsam mit einer Bibliotheks-Führung und einer Schulung zu besuchenBeachten Sie ferner, dass es sich um eine prüfungsimmanente LV handelt, d.h. es besteht Anwesenheitspflicht.
Die Anwesenheit in der ersten PS-Einheit ist Voraussetzung für die Teilnahme an der LV.
Die SPL empfiehlt als Grundlage für den Besuch von weiteren Proseminaren den erfolgreichen Abschluss des Bm4/BM1-Proseminars.
Die in BM4/BM1 erworbenen Kompetenzen werden in den nachfolgenden Proseminaren vorausgesetzt.
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Su 01.09.2019 06:30 to Mo 23.09.2019 09:00
- Registration is open from Th 26.09.2019 09:00 to Mo 30.09.2019 09:00
- Deregistration possible until Mo 21.10.2019 09:00
Details
max. 35 participants
Language: German, English
Lecturers
- Hans Schildermans
- Sarah Madlener (Student Tutor)
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Monday 07.10. 16:45 - 18:15 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 14.10. 16:45 - 18:15 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 21.10. 16:45 - 18:15 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 28.10. 16:45 - 18:15 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 04.11. 16:45 - 18:15 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 11.11. 16:45 - 18:15 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 18.11. 16:45 - 18:15 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 25.11. 16:45 - 18:15 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 02.12. 16:45 - 18:15 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 09.12. 16:45 - 18:15 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 16.12. 16:45 - 18:15 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 13.01. 16:45 - 18:15 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 20.01. 16:45 - 18:15 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 27.01. 16:45 - 18:15 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
Information
Aims, contents and method of the course
This seminar has a double aim. On the one hand, students will acquire insights concerning the emergence of the university in European cities by means of a general overview. On the other hand, students will start to develop their own research strategies (e.g. literature search, critical reading and analysis of texts, developing a research question), as well as get to know formal requirements for doing educational research (e.g. bibliography, academic writing, footnotes, citations).The course will start with a general introduction of the topic, and from then onwards there will be instruction moments, reading and writing exercises, and feedback on work-in-progress by lecturer or peers.
Assessment and permitted materials
- Short exercises during the semester (25%)
- Presentation of research paper (25%)
- Research paper of 2000-2500 words + bibliography (50%)With the short paper, students prove to have acquired basic skills of educational research in relation to the topic of the course.Please also note that, while discussions and presentations can be in German, the major part of the readings for the seminar will be in English.
- Presentation of research paper (25%)
- Research paper of 2000-2500 words + bibliography (50%)With the short paper, students prove to have acquired basic skills of educational research in relation to the topic of the course.Please also note that, while discussions and presentations can be in German, the major part of the readings for the seminar will be in English.
Minimum requirements and assessment criteria
- Active participation in the course;
- Participation during the introductory session, the feedback session, and the student presentations is obligatory;
- A final grade will only be given if the student has fulfilled all the tasks (exercises + presentation + paper);
- Students need to visit the library and attend the research course in order to pass the course. See following links:Alle Studierenden müssen eine Bibliotheksführung absolvieren (Dauer: 45 Minuten) und eine Rechercheschulung (Dauer 90 Minuten).
Link für die Führungen:
https://bibliothek.univie.ac.at/fb-bsvl/fuehrungen-bw-bm4.htmlLink für die Schulungen:
https://bibliothek.univie.ac.at/fb-bsvl/schulungen-bw-bm4.html
(Mit der ersten Einheit gehen die Termine online.)
- Participation during the introductory session, the feedback session, and the student presentations is obligatory;
- A final grade will only be given if the student has fulfilled all the tasks (exercises + presentation + paper);
- Students need to visit the library and attend the research course in order to pass the course. See following links:Alle Studierenden müssen eine Bibliotheksführung absolvieren (Dauer: 45 Minuten) und eine Rechercheschulung (Dauer 90 Minuten).
Link für die Führungen:
https://bibliothek.univie.ac.at/fb-bsvl/fuehrungen-bw-bm4.htmlLink für die Schulungen:
https://bibliothek.univie.ac.at/fb-bsvl/schulungen-bw-bm4.html
(Mit der ersten Einheit gehen die Termine online.)
Examination topics
Reading list
To be announced during the introductory session.
Association in the course directory
BM 4 PS (AHP) + BM 1 PS (2011)
Last modified: Mo 07.09.2020 15:21