190103 PS Society and Social Change (2015W)
Learning, educating and cultivating in view of changing social and socio-cultural challenges
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Th 24.09.2015 09:00 to Mo 28.09.2015 09:00
- Deregistration possible until Mo 19.10.2015 09:00
Details
max. 35 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Wednesday 07.10. 11:30 - 13:00 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Friday 23.10. 09:00 - 12:00 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 16.11. 09:00 - 12:00 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 23.11. 09:00 - 12:00 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 07.12. 09:00 - 12:00 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 14.12. 09:00 - 12:00 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 11.01. 09:00 - 12:00 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 18.01. 09:00 - 12:00 Hörsaal 1 Sensengasse 3a 1.OG
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Anwesenheit; nachweisbares Lesen der Texte im Heimstudium als Vorbereitung für die gemeinsamen Diskussionen im Seminar; Proseminararbeit
Minimum requirements and assessment criteria
Die Studierenden erarbeiten sich Kompetenzen in der hermeneutisch-kritischen Texterschließung und -interpretation. Sie erschließen sich unterschiedliche Zugänge bzw. Perspektiven zur einschlägigen Thematik und lernen diese kritisch argumentierend zu vergleichen und zu vernetzen.
Examination topics
Einüben in das genaue Lesen (close-reading) wissenschaftlicher und philosophischer Texte, in die hermeneutisch-kritische Textinterpretation sowie in den argumentierenden Fachdiskurs.
Reading list
wird in der 1. Einheit bekannt gegeben;
Association in the course directory
BM 21
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37
The text selection includes classical and actual discourses from pedagogy and educational sciences as well as from related disciplines such as philosophical and socio-cultural anthropology, history, sociology, psychology and ethics.
Concerning the methodology we will particularly focus on the accurate reading (close-reading) and the hermeneutic-critical text interpretation.