Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
190104 SE Theory of Educational Science: Special Needs and Inclusive Education (2014W)
Conceptions of inclusive education.
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 01.09.2014 09:00 to Mo 22.09.2014 09:00
- Deregistration possible until Su 19.10.2014 21:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Wednesday 01.10. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Wednesday 08.10. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Wednesday 15.10. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Wednesday 22.10. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Wednesday 29.10. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Wednesday 05.11. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Wednesday 12.11. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Wednesday 19.11. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Wednesday 26.11. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Wednesday 03.12. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Wednesday 10.12. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Wednesday 17.12. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Wednesday 07.01. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Wednesday 14.01. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Wednesday 21.01. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Wednesday 28.01. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
Information
Aims, contents and method of the course
Das Seminar versucht Themen aufzuarbeiten, die im Zentrum der gegenwärtigen Fachdiskussion stehen. Dabei sollen die unterschiedlichen wissenschaftlichen und bildungspolitischen Zugänge und die daraus folgenden Aussagen analysiert werden.
Assessment and permitted materials
Seminararbeit und regelmäßige Mitarbeit in der Lehrveranstaltung
Minimum requirements and assessment criteria
Studierende sollen einen Überblick über die wichtigsten aktuellen Diskussionen im Fachgebiet erhalten und in der Lage sein, einen selbst gewählten thematischen Bereich aufzuarbeiten.
Examination topics
Reading list
Florian, Lani (Hrsg.) (2014): The SAGE Handbook of Special Education. Los Angeles, London, New Delhi, Singapore, Washingston DC: Sage.
Association in the course directory
M3c
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37