Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
190105 SE Education, Biography and Age (2024W)
Soziale Arbeit und machtkritische Perspektiven auf Biographie(n).
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Th 24.10.2024 08:00 to We 06.11.2024 09:00
- Deregistration possible until We 06.11.2024 09:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Friday 13.12. 08:30 - 10:00 Digital
- N Wednesday 05.02. 13:00 - 19:00 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Thursday 06.02. 09:45 - 16:30 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Friday 07.02. 09:00 - 15:00 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
Information
Aims, contents and method of the course
Die Studierenden werden verschiedene machtkritische Theorien kennenlernen. Sie werden zudem methodologische Zugänge kennenlernen, die die Konstruktionen aber auch die Aussagen zu und in Biografien vor Augen führen. Ziel ist es die Kombination der theoretischen Zugänge, mit Methoden der Biografieforschung und eine Praktische Übungen der Interpretation zu vermitteln.
Assessment and permitted materials
Reflexionstagebuch, Vorstellung einer Theorie, Teilnahme an einer Gruppenauswertung
Minimum requirements and assessment criteria
Reflexionstagebuch, Vorstellung einer Theorie, Teilnahme an einer Gruppenauswertung
Examination topics
Reading list
Akbaba, Yaliz / Heinemann, Alisha (Hg.) (2023): Erziehungswissenschaften dekolonisieren: theoretische Debatten und praxisorientierte Impulse. 1. Auflage. Weinheim Basel: Beltz Juventa. (Einleitung)Bergold-Caldwell, Denise (2020): Schwarze Weiblich*keiten: intersektionale Perspektiven auf Bildungs- und Subjektivierungsprozesse. Bielefeld: Transcript. (S. 106 - 164)Dausien, B. (2010). Biografieforschung. In: Becker, R., Kortendiek, B. (eds) Handbuch Frauen- und Geschlechterforschung. VS Verlag für Sozialwissenschaften. https://doi-org.uni-flensburg.idm.oclc.org/10.1007/978-3-531-92041-2_43Helfferich, Cornelia (2011): Die Qualität qualitativer Daten: Manual für die Durchführung qualitativer Interviews. 4. Auflage. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften. (S. 21 - 54)
Association in the course directory
M7.1
Last modified: We 11.12.2024 15:06