Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
190113 SE Education, Socialisation and Society (2016W)
Introduction to Social Network Analysis
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Th 01.09.2016 09:00 to Mo 26.09.2016 09:00
- Registration is open from We 28.09.2016 09:00 to Fr 30.09.2016 09:00
- Deregistration possible until Mo 17.10.2016 09:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Monday 03.10. 13:15 - 16:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 17.10. 13:15 - 16:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 31.10. 13:15 - 16:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 14.11. 13:15 - 16:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 28.11. 13:15 - 16:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 12.12. 13:15 - 16:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 09.01. 13:15 - 16:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 23.01. 13:15 - 16:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
100 Punkte durch...
- Aktive Mitarbeit (10 Punkte)
- Ad-Hoc Präsentation der Pflichtlektüre (20 Punkte)
- Vorbereitete Präsentationen (20 Punkte)
- Seminararbeit (50 Punkte)
- Anwesenheit (min. 75%)
- Aktive Mitarbeit (10 Punkte)
- Ad-Hoc Präsentation der Pflichtlektüre (20 Punkte)
- Vorbereitete Präsentationen (20 Punkte)
- Seminararbeit (50 Punkte)
- Anwesenheit (min. 75%)
Minimum requirements and assessment criteria
Anwesenheit (min. 75%)Benotungsschema
Sehr gut | über 89 Punkte
Gut | 80 89 Punkte
Befriedigend | 70 79 Punkte
Genügend | 60 69 Punkte
Nicht genügend | unter 60 Punkte
Sehr gut | über 89 Punkte
Gut | 80 89 Punkte
Befriedigend | 70 79 Punkte
Genügend | 60 69 Punkte
Nicht genügend | unter 60 Punkte
Examination topics
Es gibt keine Prüfung.
Reading list
Haupt-Lehrbuch (online in der Bibliothek vorhanden):
Stegbauer, C. (2010). Netzwerkanalyse und Netzwerktheorie. (C. Stegbauer, Ed.) (2nd ed.). Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften. http://doi.org/10.1007/978-3-531-92029-0Der Rest der Literatur setzt sich aus Zeitschriften-Artikel zusammen, z.B.:
- Granovetter, M. S. (1973). The Strength of Weak Ties. American Journal of Sociology, 78(6), 13601380. http://doi.org/10.1086/225469
- Burt, R. S. (2004). Structural Holes and Good Ideas. American Journal of Sociology, 110(2), 349399. http://doi.org/10.1086/421787
- McPherson, M., Smith-Lovin, L., & Cook, J. M. (2001). Birds of a Feather: Homophily in Social Networks. Annual Review of Sociology, 27, 415444.
Stegbauer, C. (2010). Netzwerkanalyse und Netzwerktheorie. (C. Stegbauer, Ed.) (2nd ed.). Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften. http://doi.org/10.1007/978-3-531-92029-0Der Rest der Literatur setzt sich aus Zeitschriften-Artikel zusammen, z.B.:
- Granovetter, M. S. (1973). The Strength of Weak Ties. American Journal of Sociology, 78(6), 13601380. http://doi.org/10.1086/225469
- Burt, R. S. (2004). Structural Holes and Good Ideas. American Journal of Sociology, 110(2), 349399. http://doi.org/10.1086/421787
- McPherson, M., Smith-Lovin, L., & Cook, J. M. (2001). Birds of a Feather: Homophily in Social Networks. Annual Review of Sociology, 27, 415444.
Association in the course directory
WM-M13
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37
- Die Studierenden verstehen die Grundbegriffe der Sozialen Netzwerkanalyse
- Die Studierenden kennen Software zur Anwendung der Methode.
- Die Studierenden erkennen, für welche Fragestellungen die Soziale Netzwerkanalyse geeignet ist (und für welche nicht).
- Die Studierenden führen erste Analysen selbstständig durch.
- Die Studierneden können Netzwerke und Ergebnisse der Sozialen Netzwerkanalyse in adäquater Form darstellen.