Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
190116 SE Exclusion, Diversity and Social Inequality (2023W)
Rassismus und Exotismen in Bildungsinstitutionen im internationalen Vergleich
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Fr 01.09.2023 06:30 to We 20.09.2023 09:00
- Deregistration possible until Mo 16.10.2023 09:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Am 6.12. muss die LV entfallen.
- Wednesday 04.10. 09:45 - 11:15 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Wednesday 11.10. 09:45 - 11:15 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Wednesday 18.10. 09:45 - 11:15 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Wednesday 25.10. 09:45 - 11:15 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Wednesday 08.11. 09:45 - 11:15 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Wednesday 15.11. 09:45 - 11:15 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Wednesday 22.11. 09:45 - 11:15 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Wednesday 29.11. 09:45 - 11:15 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Wednesday 06.12. 09:45 - 11:15 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Wednesday 13.12. 09:45 - 11:15 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Wednesday 10.01. 09:45 - 11:15 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Wednesday 17.01. 09:45 - 11:15 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Wednesday 24.01. 09:45 - 11:15 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Wednesday 31.01. 09:45 - 11:15 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
Information
Aims, contents and method of the course
In dem Seminar werden unterschiedliche Rassismen und Exotismen in Bildungsinstitutionen einem internationalen Vergleich unterzogen. Es werden Studien in unterschiedlichen Regionen der Welt herangezogen um die kontextspezifischen strukturellen, ideologischen und historischen Bedingungen für Rassismen und Exotismen diskutieren und besser einordnen zu können.
Assessment and permitted materials
Aktive Mitarbeit und Textlektüre (20%)
Abgabe schriftlicher Hausübungen (20%)
Verfassen einer Seminararbeit (60%)
Um eine positive Note zu erhalten, muss jede Teilleistung positiv absolviert werden
Abgabe schriftlicher Hausübungen (20%)
Verfassen einer Seminararbeit (60%)
Um eine positive Note zu erhalten, muss jede Teilleistung positiv absolviert werden
Minimum requirements and assessment criteria
Neben Anwesenheit, aktiver Mitarbeit und Textlektüre, müssen zu einzelnen Terminen schriftliche Hausübungen abgegeben werden. Zentral ist die Abgabe einer Seminararbeit am Ende des Semesters, in der einzelne Studien in einen theoretischen, pädagogischen und praktischen Kontext gesetzt werden sollen.
Examination topics
Neben der Textlektüre und der aktiven Mitarbeit in den Einheiten, sind kleine schriftliche Hausübungen abzugeben und eine Seminararbeit zu verfassen.
Reading list
Auswahl:
Ron, Rakefet Erlich, and Shahar Gindi. 'Alone in the Forefront: Teachers' Precarious Position When Facing Students’ Racist Comments in Class.' Teaching and Teacher Education 113 (2022): Teaching and Teacher Education, 2022-05, Vol.113.Amir, Dana, and Avihu Shoshana. ''Brown Morning:' Classed Interpretations of Anti-racist Text.' Critical Studies in Education 59.1 (2018): 108-26.Juutilainen, Sandra A, Ruby Miller, Lydia Heikkilä, and Arja Rautio. 'Structural Racism and Indigenous Health: What Indigenous Perspectives of Residential School and Boarding School Tell Us? A Case Study of Canada and Finland.' International Indigenous Policy Journal 5.3 (2014): 3.Pillay, Jace. 'Has Democracy Led to the Demise of Racism in South Africa? A Search for the Answer in Gauteng Schools.' Africa Education Review 11.2 (2014): 146-63.
Ron, Rakefet Erlich, and Shahar Gindi. 'Alone in the Forefront: Teachers' Precarious Position When Facing Students’ Racist Comments in Class.' Teaching and Teacher Education 113 (2022): Teaching and Teacher Education, 2022-05, Vol.113.Amir, Dana, and Avihu Shoshana. ''Brown Morning:' Classed Interpretations of Anti-racist Text.' Critical Studies in Education 59.1 (2018): 108-26.Juutilainen, Sandra A, Ruby Miller, Lydia Heikkilä, and Arja Rautio. 'Structural Racism and Indigenous Health: What Indigenous Perspectives of Residential School and Boarding School Tell Us? A Case Study of Canada and Finland.' International Indigenous Policy Journal 5.3 (2014): 3.Pillay, Jace. 'Has Democracy Led to the Demise of Racism in South Africa? A Search for the Answer in Gauteng Schools.' Africa Education Review 11.2 (2014): 146-63.
Association in the course directory
M7.2
Last modified: We 06.12.2023 10:46