Universität Wien
Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.

190127 SE School and Education Research (2009S)

Achievement, assessment, accountability

5.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 19 - Bildungswissenschaft
Continuous assessment of course work

Gute Englischkenntnisse sind erforderlich: Ein Grossteil der Seminarliteratur und ein Teil der Seminararbeit ist auf Englisch.

Registration/Deregistration

Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).

Details

max. 25 participants
Language: German

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

  • Wednesday 11.03. 12:00 - 13:30 (Erkerzimmer, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
  • Wednesday 18.03. 12:00 - 13:30 (Erkerzimmer, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
  • Wednesday 25.03. 12:00 - 13:30 (Erkerzimmer, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
  • Wednesday 01.04. 12:00 - 13:30 (Erkerzimmer, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
  • Wednesday 22.04. 12:00 - 13:30 (Erkerzimmer, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
  • Wednesday 29.04. 12:00 - 13:30 (Erkerzimmer, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
  • Wednesday 06.05. 12:00 - 13:30 (Erkerzimmer, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
  • Wednesday 13.05. 12:00 - 13:30 (Erkerzimmer, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
  • Wednesday 20.05. 12:00 - 13:30 (Erkerzimmer, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
  • Wednesday 27.05. 12:00 - 13:30 (Erkerzimmer, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
  • Wednesday 03.06. 12:00 - 13:30 (Erkerzimmer, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
  • Wednesday 10.06. 12:00 - 13:30 (Erkerzimmer, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
  • Wednesday 17.06. 12:00 - 13:30 (Erkerzimmer, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
  • Wednesday 24.06. 12:00 - 13:30 (Erkerzimmer, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)

Information

Aims, contents and method of the course

Ziel des Seminars ist die Analyse der gesellschaftlichen Voraussetzungen und der schulischen Folgen des weltweiten Trends zu "Qualitätssicherungssystemen", "Schulautonomie" und "nationalen Standards".
Das Seminar richtet sich hauptsächlich an Studierende, die eine Diplomarbeit im Bereich der Schul- und Bildungsforschung schreiben wollen. Gute Englischkenntnisse sind erforderlich: Ein Grossteil der Seminarliteratur und ein Teil der Seminararbeit ist auf Englisch.

Assessment and permitted materials

Minimum requirements and assessment criteria

Examination topics

Reading list


Association in the course directory

M5.1a + 5.9.3

Last modified: Mo 07.09.2020 15:37