Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
190127 PS Individual and Development (2010W)
Transitional processes in early childhood
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 06.09.2010 09:00 to Su 19.09.2010 09:00
- Registration is open from Th 23.09.2010 09:00 to We 29.09.2010 09:00
- Deregistration possible until Sa 30.10.2010 10:00
Details
max. 35 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Monday 04.10. 11:30 - 13:00 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 11.10. 11:30 - 13:00 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 18.10. 11:30 - 13:00 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 25.10. 11:30 - 13:00 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 08.11. 11:30 - 13:00 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 15.11. 11:30 - 13:00 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 22.11. 11:30 - 13:00 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 29.11. 11:30 - 13:00 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 06.12. 11:30 - 13:00 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 13.12. 11:30 - 13:00 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 10.01. 11:30 - 13:00 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 17.01. 11:30 - 13:00 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 24.01. 11:30 - 13:00 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Monday 31.01. 11:30 - 13:00 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
Information
Aims, contents and method of the course
Im Zentrum des PS steht die Auseinandersetzung mit frühen Transitionsprozessen und deren Bedeutung für die kindliche Entwicklung. Am Beispiel des Eintritts in die Kinderkrippe wird thematisiert, welche Bedeutung und Konsequenzen der Eingewöhnungprozess in die Krippe für Kleinkinder haben kann. Es wird außerdem behandelt, mit welchen Methoden verschiedene Wissenschafter versuchen, diesen Prozess zu beforschen und zu welchen Ergebnissen sie kommen. Ziel des PS ist es weiters, herauszuarbeiten, wie in den verschiedenen Studien dem Aspekt der Individualität Rechnung getragen wird.
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Association in the course directory
BM 6
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37