Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
190145 SE Theory and practical experience of school development (2011S)
Instruction as field of empirical research
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Th 03.02.2011 10:00 to Tu 22.02.2011 12:00
- Deregistration possible until Th 31.03.2011 12:00
Details
max. 20 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Monday 14.03. 09:00 - 15:00 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
- Monday 04.04. 09:00 - 15:00 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
- Monday 09.05. 09:00 - 15:00 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
- Monday 06.06. 09:00 - 15:00 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Mitarbeit an einem Forschungsprojekt
Auswertung und Berichterstellung
Auswertung und Berichterstellung
Minimum requirements and assessment criteria
Kenntnisse und Kompetenzen der qualitativen Sozialforschung
Know-how in der Durchführung eines Forschungsprojekts
Erstellung eines Forschungsberichts
Examination topics
Durchführung eines Leitfadeninterviews mit einer Lehrkraft
Kleingruppenarbeit
Plenumsarbeit
Kleingruppenarbeit
Plenumsarbeit
Reading list
Wird im Seminar bekanntgegeben
Association in the course directory
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37
Professionelles Handeln in pädagogischen Kontexten beinhaltet auch die Kompetenz von Lehrkräften, ihr alltägliches Handeln reflektieren und ggf. evaluieren zu können. Im Rahmen einer Kooperationsvereinbarung zwischen einem Wiener Gymnasium und der Universität Wien können die Studierenden als "practical researchers" an einem Schulentwicklungsprojekt mitwirken.