Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
190165 SE Theory of Educational Science IV: Education, Counseling and Human Development (2011W)
Biography as a theoretical perspective
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 05.09.2011 09:00 to Mo 26.09.2011 09:00
- Deregistration possible until Su 23.10.2011 09:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Monday 07.11. 15:00 - 16:30 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Friday 25.11. 13:15 - 19:00 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
- Saturday 26.11. 09:00 - 17:00 Seminarraum 7 Sensengasse 3a 2.OG
- Friday 27.01. 11:30 - 18:00 Seminarraum 4 Sensengasse 3a 1.OG
- Saturday 28.01. 09:00 - 14:00 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
Information
Aims, contents and method of the course
Ziel des Seminars ist es, in die biographietheoretische Perspektive auf Lern- und Bildungsprozesse einzuführen. Dazu werden im ersten Teil des Seminars einige Texte gelesen und diskutiert, in denen grundlegende Begriffe und Konzepte dieser Perspektive (z.B. Biographie, Autobiographie, Lebensgeschichte, Lebenslauf, Biographizität, etc.) behandelt werden. Anschließend geht es um die Frage, wie dieser Zugang für die Analyse und das Verstehen von Lern- und Bildungsprozessen nutzbar gemacht werden kann. Neben theoretischen Überlegungen werden dabei auch empirische Studien und deren Ergebnisse eine Rolle spielen. In der Abschlussdiskussion wird es um die Frage gehen, welche Konsequenzen und Anregungen sich aus einer biographietheoretischen Perspektive für die Gestaltung der Bildungspraxis ergeben.
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Association in the course directory
M3d.2
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37