Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
190239 VO+UE Empirical Research Methods of Educational Science II ¿ Part 1 (2009W)
Continuous assessment of course work
Labels
Anmeldung über das elektronische Anmeldesystem. Persönliche Anwesenheit in der ersten LV unbedingt erforderlich.
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 14.09.2009 10:00 to Mo 21.09.2009 10:00
- Registration is open from Tu 22.09.2009 10:00 to Mo 28.09.2009 10:00
- Registration is open from Tu 29.09.2009 10:00 to Th 01.10.2009 12:00
- Deregistration possible until Sa 17.10.2009 12:00
Details
max. 230 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Tuesday 06.10. 11:30 - 13:00 Hörsaal 33 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Tuesday 13.10. 11:30 - 13:00 Hörsaal 33 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Tuesday 20.10. 11:30 - 13:00 Hörsaal 33 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Tuesday 27.10. 11:30 - 13:00 Hörsaal 33 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Tuesday 03.11. 11:30 - 13:00 Hörsaal 33 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Tuesday 10.11. 11:30 - 13:00 Hörsaal 33 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Tuesday 17.11. 11:30 - 13:00 Hörsaal 33 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Tuesday 24.11. 11:30 - 13:00 Hörsaal 33 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Tuesday 01.12. 11:30 - 13:00 Hörsaal 33 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Tuesday 15.12. 11:30 - 13:00 Hörsaal 33 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Tuesday 12.01. 11:30 - 13:00 Hörsaal 33 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Tuesday 19.01. 11:30 - 13:00 Hörsaal 33 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Tuesday 26.01. 11:30 - 13:00 Hörsaal 33 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Informationen zu den Prüfungsmodalitäten werden in der ersten Vorlesungseinheit am 6.10.2009 bekannt gegeben.
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Empfohlene Grundlagenliteratur:
Rosenthal, Gabriele (2005): Interpretative Sozialforschung. Eine Einführung. Weinheim/München: Juventa.
Rosenthal, Gabriele (2005): Interpretative Sozialforschung. Eine Einführung. Weinheim/München: Juventa.
Association in the course directory
BM9a + 2.2.1
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37
" Einführung in Geschichte und Theorie qualitativer Sozialforschung
" methodologische Grundlagen des interpretativen Paradigmas
" Überblick über Felder und aktuelle Ansätze qualitativer Forschung (Biographieforschung, Ethnographie, Diskursanalyse u.a.)
" Theorie und Praxis ausgewählter qualitativer Methoden: Interviewverfahren, teilnehmende Beobachtung (mit Übungen)
" Schwerpunkt auf Methoden der Datenerhebung
" Forschungsbeispiele mit bildungswissenschaftlichem Bezug