Universität Wien
Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.

190242 SE Bachelor's Paper II (2010S)

Situational pedagogy in the wake of the educational theory of Franz Fischer

10.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 19 - Bildungswissenschaft
Continuous assessment of course work

Registration/Deregistration

Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).

Details

max. 20 participants
Language: German

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

  • Friday 05.03. 15:30 - 20:00 (Erkerzimmer, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
  • Saturday 06.03. 09:00 - 13:00 (Erkerzimmer, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
  • Friday 19.03. 15:30 - 20:00 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
  • Saturday 20.03. 09:00 - 13:00 (Erkerzimmer, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
  • Friday 16.04. 15:30 - 20:00 (Kleiner Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
  • Friday 07.05. 15:30 - 20:00 Hörsaal 29 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
  • Saturday 08.05. 09:00 - 13:00 (Kleiner Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
  • Thursday 20.05. 15:30 - 20:00 (Kleiner Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
  • Friday 21.05. 09:00 - 13:00 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)

Information

Aims, contents and method of the course

Der Situationsbegriff ist zu einem wichtigen Analyseinstrument für die Erforschung und Ergründung pädagogischer Grundvorgänge geworden. In diesem Seminar wenden wir uns verschiedenen Ansätzen einer Situationspädagogik zu. Von zentraler Bedeutung wird dabei die Bildungstheorie Franz Fischers sein, die wir als Orientierungspunkt für die Erschließung weiterer Situationspädagogiken heranziehen werden.
Die Thematik dient als Grundlage für die Abfassung der Bachelorarbeit II, die das Modul 25 am Ende des Semesters abschließt.
Weitere Voraussetzungen für den erfolgreichen Abschluss dieser Veranstaltung sind die regelmäßige Anwesenheit im Seminar sowie die kontinuierliche Mitarbeit.

Assessment and permitted materials

Minimum requirements and assessment criteria

Examination topics

Reading list


Association in the course directory

BM 25

Last modified: Mo 07.09.2020 15:37