Universität Wien
Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.

190248 SE Concepts of "formation" and their impact on educational practice II (2009S)

Bildung als ein praxisleitendes Konzept in der Krippenpädagogik und Altenarbeit II

4.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 19 - Bildungswissenschaft
Continuous assessment of course work

Voraussetzung zur Teilnahme am Seminar: Besuch von Teil I des Seminars im WS 2008/09

Registration/Deregistration

Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).

Details

max. 25 participants
Language: German

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

  • Thursday 05.03. 15:00 - 16:30 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
  • Thursday 19.03. 15:00 - 16:30 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
  • Thursday 26.03. 15:00 - 16:30 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
  • Thursday 02.04. 15:00 - 16:30 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
  • Thursday 23.04. 15:00 - 16:30 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
  • Thursday 30.04. 15:00 - 16:30 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
  • Thursday 07.05. 15:00 - 16:30 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
  • Thursday 14.05. 15:00 - 16:30 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
  • Thursday 28.05. 15:00 - 16:30 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
  • Thursday 04.06. 15:00 - 16:30 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
  • Thursday 18.06. 15:00 - 16:30 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
  • Thursday 25.06. 15:00 - 16:30 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien

Information

Aims, contents and method of the course

Im Seminar wird nach den expliziten und impliziten Vorstellungen von "Bildung" und deren praxisleitender Bedeutung unter besonderer Berücksichtigung psychoanalytisch-pädagogischer Perspektiven gefragt. Der besondere Schwerpunkt wird dabei einerseits auf die Arbeit in Kinderkrippen und andererseits auf die Arbeit in Pflegeheimen gelegt.

Voraussetzung zur Teilnahme am Seminar: Besuch von Teil I des Seminars im WS 2008/09

Assessment and permitted materials

Minimum requirements and assessment criteria

Examination topics

Reading list


Association in the course directory

4.4

Last modified: Mo 07.09.2020 15:37