Universität Wien
Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.

190265 PS Education and Policy (2010W)

Globalization and Education

5.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 19 - Bildungswissenschaft
Continuous assessment of course work

Registration/Deregistration

Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).

Details

max. 35 participants
Language: German

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

  • Tuesday 05.10. 10:00 - 11:00 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
  • Tuesday 12.10. 10:00 - 12:00 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
  • Tuesday 19.10. 10:00 - 12:00 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
  • Tuesday 09.11. 10:00 - 12:00 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
  • Tuesday 16.11. 10:00 - 12:00 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
  • Tuesday 23.11. 10:00 - 12:00 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
  • Tuesday 30.11. 10:00 - 12:00 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
  • Tuesday 07.12. 10:00 - 12:00 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
  • Tuesday 14.12. 10:00 - 12:00 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
  • Tuesday 11.01. 10:00 - 12:00 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
  • Tuesday 18.01. 10:00 - 12:00 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien
  • Tuesday 25.01. 10:00 - 12:00 STS Bibliothek, NIG Universitätsstraße 7/Stg. II/6. Stock, 1010 Wien

Information

Aims, contents and method of the course

Im Mittelpunkt des Seminars steht die Frage nach den Herausforderungen an Bildung und Erziehung vor dem Hintergrund der Globalisierung und ihrer sozio-kulturellen, politischen, rechtlichen, ökonomischen Aspekte. Nach einführenden Begriffsklärungen sollen anhand konkreter Handlungsfelder, wie Friedenerziehung, Globales Lernen, Bildung für Nachhaltigkeit, Demokratie und Interkulturelles Lernen pädagogische Konzepte und Ansätze vorgestellt und im Hinblick auf ihre Grundlagen, Reichweite und Grenzen kritisch reflektiert und diskutiert werden. Angeregt und eingeführt werden soll ferner in Verantwortungsdiskurse im Kontext einer offenen, globalisierten Welt.

Assessment and permitted materials

Aktive Beteiligung im Seminar
Kurzreferat
Seminararbeit

Minimum requirements and assessment criteria

Examination topics

Reading list


Association in the course directory

BM 5 + 2.3.1

Last modified: Mo 07.09.2020 15:37