Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
190310 VO Biography and Age (2014W)
Education and Learning in the Lifecourse - An Introduction into Biographical Research
Labels
1. Prüfungstermin:
MI 28.01.2015 15.00-16.30 Ort: Hörsaal 33, Hauptgebäude 1. Stock, Stg.7
Anmeldung von-bis: 19.12.2014 09.00 bis 21.01.2015 09.00
Abmelden bis: 27.01.2015 09.00
An- und Abmeldung über UNIVIS2. Prüfungstermin:
MI 11.02.2015 11.30-13.00, Ort: Hörsaal 33 Hauptgebäude, 1. Stock, Stg.7
Anmeldung von-bis: 14.01.2015 09.00 bis04.02.2015 09.00
Abmelden bis: 10.02.2015 09.00
An- und Abmelden über UNIVIS3. Prüfungstermin:
DO 23.04.2015 13.15-14.45, Ort: Hörsaal 33 Hauptgebäude, 1. Stock, Stg.7
Anmeldung von-bis: 25.02.2015 09.00 bis 16.04.2015 09.00
Abmelden bis: 22.04.2015 09.00
An- und Abmelden über UNIVIS4. Prüfungstermin:
DO 18.06.2015 11.30-13.00, Ort: Hörsaal 33 Hauptgebäude, 1. Stock, Stg.7
Anmeldung von-bis: 24.04.2015 09.00 bis 11.06.2015 09.00
Abmelden bis: 17.06.2015 09.00
An- und Abmelden über UNIVIS
MI 28.01.2015 15.00-16.30 Ort: Hörsaal 33, Hauptgebäude 1. Stock, Stg.7
Anmeldung von-bis: 19.12.2014 09.00 bis 21.01.2015 09.00
Abmelden bis: 27.01.2015 09.00
An- und Abmeldung über UNIVIS2. Prüfungstermin:
MI 11.02.2015 11.30-13.00, Ort: Hörsaal 33 Hauptgebäude, 1. Stock, Stg.7
Anmeldung von-bis: 14.01.2015 09.00 bis04.02.2015 09.00
Abmelden bis: 10.02.2015 09.00
An- und Abmelden über UNIVIS3. Prüfungstermin:
DO 23.04.2015 13.15-14.45, Ort: Hörsaal 33 Hauptgebäude, 1. Stock, Stg.7
Anmeldung von-bis: 25.02.2015 09.00 bis 16.04.2015 09.00
Abmelden bis: 22.04.2015 09.00
An- und Abmelden über UNIVIS4. Prüfungstermin:
DO 18.06.2015 11.30-13.00, Ort: Hörsaal 33 Hauptgebäude, 1. Stock, Stg.7
Anmeldung von-bis: 24.04.2015 09.00 bis 11.06.2015 09.00
Abmelden bis: 17.06.2015 09.00
An- und Abmelden über UNIVIS
Details
Language: German
Examination dates
- Wednesday 28.01.2015 15:00 - 16:30 Hörsaal 33 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Wednesday 11.02.2015 11:30 - 13:00 Hörsaal 33 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Thursday 23.04.2015 13:15 - 14:45 Hörsaal 33 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Thursday 18.06.2015 11:30 - 13:00 Hörsaal 33 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Wednesday 01.10. 15:00 - 16:30 Hörsaal 33 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Wednesday 08.10. 15:00 - 16:30 Hörsaal 33 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Wednesday 15.10. 15:00 - 16:30 Hörsaal 33 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Wednesday 22.10. 15:00 - 16:30 Hörsaal 33 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Wednesday 29.10. 15:00 - 16:30 Hörsaal 33 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Wednesday 05.11. 15:00 - 16:30 Hörsaal 33 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Wednesday 12.11. 15:00 - 16:30 Hörsaal 33 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Wednesday 19.11. 15:00 - 16:30 Hörsaal 33 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Wednesday 26.11. 15:00 - 16:30 Hörsaal 33 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Wednesday 03.12. 15:00 - 16:30 Hörsaal 33 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Wednesday 10.12. 15:00 - 16:30 Hörsaal 33 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Wednesday 17.12. 15:00 - 16:30 Hörsaal 33 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Wednesday 07.01. 15:00 - 16:30 Hörsaal 33 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Wednesday 14.01. 15:00 - 16:30 Hörsaal 33 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
- Wednesday 21.01. 15:00 - 16:30 Hörsaal 33 Hauptgebäude, 1.Stock, Stiege 7
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Es werden vier Prüfungstermine angeboten, die ersten beiden werden als schriftliche Klausur durchgeführt, der dritte und vierte - je nach Zahl der PrüfungskandidatInnen - ggf. in Form einer mündlichen Prüfung.
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Lectures, reading, discussion, working with examples (voluntary exercises).
Reading list
Literature (references and key articles) will be provided in the course.
Association in the course directory
BM 20 + EC6-M2
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37
- "biography" and "life course" as key concepts for learning and education in modern societies;
- history and theory of "biography" as a social construct;
- biographical approaches in education;
- contemporary discussions on learning in the life course in educational science and policies.