Universität Wien

190336 SE Education and Training with Impaired Senses, Behav., Cogn., Language and Social-Emotional Developm. (2011S)

Qualitative data analysis with Atlas.ti - with special focus on the transition of young people with intellectual disablities

5.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 19 - Bildungswissenschaft
Continuous assessment of course work

Registration/Deregistration

Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).

Details

max. 25 participants
Language: German

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

  • Thursday 03.03. 11:30 - 15:00 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
  • Thursday 17.03. 11:30 - 15:00 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
  • Thursday 31.03. 11:30 - 15:00 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
  • Thursday 14.04. 11:30 - 15:00 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
  • Thursday 12.05. 11:30 - 15:00 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
  • Thursday 19.05. 11:30 - 15:00 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
  • Thursday 09.06. 11:30 - 15:00 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG
  • Thursday 23.06. 11:30 - 15:00 Seminarraum 1 Sensengasse 3a 1.OG

Information

Aims, contents and method of the course

Im Seminar soll das Computerprogramm Atlas.ti gelernt werden. Das Programm unterstützt WissenschaftlterInnen bei der Auswertung qualitativer Daten und lehnt sich dabei an die Forschungsmethodologie der Grounded Theory an.
Das Thema des Seminars sollen Teilhabeerfahrungen von Menschen mit intellektueller Beeinträchtigung sein, wobei der Schwerpunkt auf den Bereich der Arbeit (und der Auswirkungen auf andere Lebensbereiche) gelegt wird.
Das Seminar wird mit einer Seminararbeit abgeschlossen, des Weiteren werden Mitarbeit und das erledigen von Hausübungen vorausgesetzt.

Assessment and permitted materials

Minimum requirements and assessment criteria

Examination topics

Reading list


Association in the course directory

M6.2 + 5.5.3

Last modified: Mo 07.09.2020 15:37