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190349 SE Bachelor's Paper II (2010W)
Why gerontagogy?
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 06.09.2010 09:00 to Su 19.09.2010 09:00
- Registration is open from Th 23.09.2010 09:00 to We 29.09.2010 09:00
- Deregistration possible until Sa 30.10.2010 10:00
Details
max. 20 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Monday 04.10. 15:00 - 18:00 (Erkerzimmer, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
- Monday 18.10. 15:00 - 18:00 (Erkerzimmer, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
- Monday 15.11. 15:00 - 18:00 (Erkerzimmer, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
- Monday 29.11. 15:00 - 18:00 (Erkerzimmer, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
- Monday 13.12. 15:00 - 18:00 (Erkerzimmer, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
- Monday 10.01. 15:00 - 18:00 (Erkerzimmer, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
- Monday 24.01. 15:00 - 18:00 (Erkerzimmer, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
Information
Aims, contents and method of the course
Es gibt seit Jahren zunehmend mehr Fachliteratur, die Pädagogische Anforderungen an Bildung, Lernen, Sozialisation für alte Menschen (3. und 4. Lebensalter) formuliert; es gibt auch einschlägige "Bildungs"- Angebote. Aufgabe des Seminars ist die Analyse der hierfür angebotenen Begründungen in Hinblick auf das maßgebliche Verständnis von Pädagogik, die implizite Normativität und die implizite Anthropologie.
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Association in the course directory
BM 25 + 5.1.6
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37