190479 VÜ Introduction into Philosophy of Educational Science (2018S)
Continuous assessment of course work
Labels
Diese Veranstaltung ist prüfungsimmanent, Anwesenheit zur Veranstaltungszeit wird vorausgesetzt! Bitte beachten Sie die Regelungen zur An- und Abmeldung bei prüfungsimmanenten Lehrveranstaltungen.
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Th 01.02.2018 06:30 to Mo 19.02.2018 09:00
- Registration is open from We 21.02.2018 09:00 to Tu 27.02.2018 09:00
- Deregistration possible until Mo 19.03.2018 09:00
Details
max. 450 participants
Language: German
Lecturers
- Daniel Tröhler
- Sarah Madlener (Student Tutor)
- Veronika Maricic (Student Tutor)
- Nastassja Magdalena Mikl (Student Tutor)
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Tuesday 06.03. 08:00 - 09:30 Hörsaal C1 UniCampus Hof 2 2G-O1-03
- Tuesday 13.03. 08:00 - 09:30 Hörsaal C1 UniCampus Hof 2 2G-O1-03
- Tuesday 20.03. 08:00 - 09:30 Hörsaal C1 UniCampus Hof 2 2G-O1-03
- Tuesday 10.04. 08:00 - 09:30 Hörsaal C1 UniCampus Hof 2 2G-O1-03
- Tuesday 17.04. 08:00 - 09:30 Hörsaal C1 UniCampus Hof 2 2G-O1-03
- Tuesday 24.04. 08:00 - 09:30 Hörsaal C1 UniCampus Hof 2 2G-O1-03
- Tuesday 08.05. 08:00 - 09:30 Hörsaal C1 UniCampus Hof 2 2G-O1-03
- Tuesday 15.05. 08:00 - 09:30 Hörsaal C1 UniCampus Hof 2 2G-O1-03
- Tuesday 29.05. 08:00 - 09:30 Hörsaal C1 UniCampus Hof 2 2G-O1-03
- Tuesday 05.06. 08:00 - 09:30 Hörsaal C1 UniCampus Hof 2 2G-O1-03
- Tuesday 12.06. 08:00 - 09:30 Hörsaal C1 UniCampus Hof 2 2G-O1-03
- Tuesday 19.06. 08:00 - 09:30 Hörsaal C1 UniCampus Hof 2 2G-O1-03
- Tuesday 26.06. 08:00 - 09:30 Hörsaal C1 UniCampus Hof 2 2G-O1-03
Information
Aims, contents and method of the course
The aim of the lecture is first to give the students some ideas about the reasons why education has become an university respectively academic discipline. Then it will be shown how differently education as an university respectively academic discipline evolved in the different nation states. And the third aim is to look deeper into three selected education sciences (geisteswissenschaftliche Pädagogik, Pragmatism, psychological-empirical education) and their epistemological backgrounds.
Assessment and permitted materials
In dieser (prüfungsimmanenten!) VÜ gibt es drei Prüfungsteile, zwei semesterbegleitende Testate und eine Klausur am Semesterende.
In der abschließenden Klausur sind keine Hilfsmittel (ausgenommen nachteilsausgleichende wie z.B. Lesehilfen oder Wörterbuch) erlaubt.
In der abschließenden Klausur sind keine Hilfsmittel (ausgenommen nachteilsausgleichende wie z.B. Lesehilfen oder Wörterbuch) erlaubt.
Minimum requirements and assessment criteria
Im Verlaufe des Semesters können insgesamt max. 40 Punkte erworben werden, max. 10 im ersten und zweiten Testat, max. 20 in der abschließenden Klausur. Für ein Bestehen sind 55 Prozent notwendig.Notenstufen: ab 55% (= 22 Punkte): 4; ab 70% (= 28 Punkte): 3; ab 85% (= 34 Punkte): 2; ab 95% (= 38 Punkte): 1
Examination topics
Gegenstand der Prüfung ist der Inhalt der Vorlesung (Präsenzveranstaltung!), die zugehörigen Folien und die verpflichtende Lektüre laut Vorlesungsplan.
Reading list
Siljander, Pauli; A. Kivelä, Ari; & Sutinen, Ari (Eds.) (2012). Theories of Bildung and Growth. Connections and Controversies between Continental European Educational Thinking and American Pragmatism. Rotterdam: Sense Publishers.
Biesta, Gert; Allan, Julie; & Edwards, Richard (Eds.) (2014). Making a Difference in Theory. The Theory question in education and the education question in theory. New York, NY: Routledge.
Biesta, Gert; Allan, Julie; & Edwards, Richard (Eds.) (2014). Making a Difference in Theory. The Theory question in education and the education question in theory. New York, NY: Routledge.
Association in the course directory
BM 22
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37