Universität Wien
Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.

190479 Introduction into Philosophy of Educational Science (2019S)

5.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 19 - Bildungswissenschaft
Continuous assessment of course work

Diese Veranstaltung ist prüfungsimmanent, Anwesenheit zur Veranstaltungszeit wird vorausgesetzt! Bitte beachten Sie die Regelungen zur An- und Abmeldung bei prüfungsimmanenten Lehrveranstaltungen.

Registration/Deregistration

Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).

Details

max. 300 participants
Language: German

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

  • Wednesday 13.03. 13:15 - 14:45 Hörsaal D Unicampus Hof 10 Hirnforschungzentrum Spitalgasse 4
  • Wednesday 20.03. 13:15 - 14:45 Hörsaal C2 UniCampus Hof 2 2G-K1-03
  • Wednesday 27.03. 13:15 - 14:45 Hörsaal D Unicampus Hof 10 Hirnforschungzentrum Spitalgasse 4
  • Wednesday 27.03. 15:00 - 16:30 Hörsaal D Unicampus Hof 10 Hirnforschungzentrum Spitalgasse 4
  • Wednesday 03.04. 13:15 - 14:45 Hörsaal D Unicampus Hof 10 Hirnforschungzentrum Spitalgasse 4
  • Wednesday 10.04. 13:15 - 16:30 Hörsaal C2 UniCampus Hof 2 2G-K1-03
  • Wednesday 08.05. 13:15 - 14:45 Hörsaal D Unicampus Hof 10 Hirnforschungzentrum Spitalgasse 4
  • Wednesday 15.05. 13:15 - 16:30 Hörsaal C2 UniCampus Hof 2 2G-K1-03
  • Wednesday 22.05. 13:15 - 14:45 Hörsaal D Unicampus Hof 10 Hirnforschungzentrum Spitalgasse 4
  • Wednesday 22.05. 15:00 - 16:30 Hörsaal D Unicampus Hof 10 Hirnforschungzentrum Spitalgasse 4
  • Wednesday 29.05. 13:15 - 14:45 Hörsaal C2 UniCampus Hof 2 2G-K1-03

Information

Aims, contents and method of the course

The aim of the lecture is first to give the students some ideas about the reasons why education has become an university respectively academic discipline. Then it will be shown how differently education as an university respectively academic discipline evolved in the different nation states. And the third aim is to look deeper into three selected education sciences (geisteswissenschaftliche Pädagogik, Pragmatism, psychological-empirical education) and their epistemological backgrounds.

Assessment and permitted materials

In dieser (prüfungsimmanenten!) VÜ gibt es drei Prüfungsteile, zwei semesterbegleitende Testate und eine Klausur am Semesterende.
In der abschließenden Klausur sind keine Hilfsmittel (ausgenommen nachteilsausgleichende wie z.B. Lesehilfen oder Wörterbuch) erlaubt.

Minimum requirements and assessment criteria

Examination topics

Reading list


Association in the course directory

BM 22

Last modified: Mo 07.09.2020 15:37