Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
190479 VÜ Introduction into Philosophy of Educational Science (2019S)
Continuous assessment of course work
Labels
Diese Veranstaltung ist prüfungsimmanent, Anwesenheit zur Veranstaltungszeit wird vorausgesetzt! Bitte beachten Sie die Regelungen zur An- und Abmeldung bei prüfungsimmanenten Lehrveranstaltungen.
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Fr 01.02.2019 06:30 to Tu 19.02.2019 09:00
- Registration is open from Fr 22.02.2019 09:00 to We 27.02.2019 09:00
- Deregistration possible until Mo 18.03.2019 09:00
Details
max. 300 participants
Language: German
Lecturers
- Lukas Boser Hofmann
- Sarah Madlener (Student Tutor)
- Hannah Schäfer (Student Tutor)
- Sophie Winkler (Student Tutor)
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Wednesday 13.03. 13:15 - 14:45 Hörsaal D Unicampus Hof 10 Hirnforschungzentrum Spitalgasse 4
- Wednesday 20.03. 13:15 - 14:45 Hörsaal C2 UniCampus Hof 2 2G-K1-03
- Wednesday 27.03. 13:15 - 14:45 Hörsaal D Unicampus Hof 10 Hirnforschungzentrum Spitalgasse 4
- Wednesday 27.03. 15:00 - 16:30 Hörsaal D Unicampus Hof 10 Hirnforschungzentrum Spitalgasse 4
- Wednesday 03.04. 13:15 - 14:45 Hörsaal D Unicampus Hof 10 Hirnforschungzentrum Spitalgasse 4
- Wednesday 10.04. 13:15 - 16:30 Hörsaal C2 UniCampus Hof 2 2G-K1-03
- Wednesday 08.05. 13:15 - 14:45 Hörsaal D Unicampus Hof 10 Hirnforschungzentrum Spitalgasse 4
- Wednesday 15.05. 13:15 - 16:30 Hörsaal C2 UniCampus Hof 2 2G-K1-03
- Wednesday 22.05. 13:15 - 14:45 Hörsaal D Unicampus Hof 10 Hirnforschungzentrum Spitalgasse 4
- Wednesday 22.05. 15:00 - 16:30 Hörsaal D Unicampus Hof 10 Hirnforschungzentrum Spitalgasse 4
- Wednesday 29.05. 13:15 - 14:45 Hörsaal C2 UniCampus Hof 2 2G-K1-03
Information
Aims, contents and method of the course
The aim of the lecture is first to give the students some ideas about the reasons why education has become an university respectively academic discipline. Then it will be shown how differently education as an university respectively academic discipline evolved in the different nation states. And the third aim is to look deeper into three selected education sciences (geisteswissenschaftliche Pädagogik, Pragmatism, psychological-empirical education) and their epistemological backgrounds.
Assessment and permitted materials
In dieser (prüfungsimmanenten!) VÜ gibt es drei Prüfungsteile, zwei semesterbegleitende Testate und eine Klausur am Semesterende.
In der abschließenden Klausur sind keine Hilfsmittel (ausgenommen nachteilsausgleichende wie z.B. Lesehilfen oder Wörterbuch) erlaubt.
In der abschließenden Klausur sind keine Hilfsmittel (ausgenommen nachteilsausgleichende wie z.B. Lesehilfen oder Wörterbuch) erlaubt.
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Association in the course directory
BM 22
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37