190526 SE Education in the museum - the museum in Education (2007W)
Visions, Expectations - and their impacts on practical and theoretical work in museums-education
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 17.09.2007 10:00 to We 19.09.2007 07:00
- Registration is open from We 19.09.2007 10:00 to Fr 21.09.2007 07:00
- Registration is open from Fr 21.09.2007 12:00 to Mo 24.09.2007 07:00
- Registration is open from Mo 24.09.2007 12:00 to We 26.09.2007 07:00
- Registration is open from We 26.09.2007 12:00 to Fr 28.09.2007 12:00
- Deregistration possible until Mo 22.10.2007 08:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Wednesday 10.10. 17:00 - 19:00 (Erkerzimmer, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
- Saturday 20.10. 11:00 - 16:00 (Studierraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
- Sunday 21.10. 11:00 - 16:00 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
- Saturday 10.11. 11:00 - 16:00 (Studierraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
- Sunday 11.11. 11:00 - 16:00 (Großer Seminarraum, Garnisongasse 3/2. Stock, 1090 Wien)
Information
Aims, contents and method of the course
In diesem Seminar stehen aktuelle theoretische, praxisrelevante Fragestellungen zu Museumspädagogik im Mittelpunkt.Welche Vorstellungen und Erwartungen stellen pädagogische Ansätze an das Museum? Und welche Vorstellungen und Erwartungen werden im musealen Bereich an pädagogische Konzepte als Vermittlungsebene gestellt? In diesem Spannungsfeld wirken Institutionen, Interessen, Vorstellungen und alltägliche Bedingungen aufeinander.Texte aus verschiedenen wissenschaftlichen Feldern, Experimente mit Vermittlungssituationen ermöglichen es Museumspädagogik im bildungstheoretischen, Lehr- (bzw. Lern-)praktischen und gesellschaftlichen Zusammenhang zu diskutieren.Dabei werden Grundlagen aktueller museumspädagogischer Arbeiten vorgestellt und analysiert. Ausgehend von den Interessen der Studentinnen und Studenten können verschiedene Fach-Museen (wie Kunst, Geschichte, Naturwissenschaften u. ä.) einbezogen und in ihren Besonderheiten verglichen werden.
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Association in the course directory
5.2.4
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37