Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
190970 SE Theory and practical experience of teaching and learning (2008S)
Maria Montessori in theory and practise
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from We 13.02.2008 12:00 to Tu 26.02.2008 09:00
- Deregistration possible until Th 13.03.2008 23:59
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Monday 03.03. 08:00 - 13:00 (Seminarraum 4. Stock, Maria-Theresien-Str. 3/27, 1090 Wien)
- Tuesday 04.03. 12:30 - 17:00 (Seminarraum 4. Stock, Maria-Theresien-Str. 3/27, 1090 Wien)
- Thursday 06.03. 11:30 - 17:00 (Seminarraum 4. Stock, Maria-Theresien-Str. 3/27, 1090 Wien)
- Friday 07.03. 08:00 - 17:00 (Seminarraum 4. Stock, Maria-Theresien-Str. 3/27, 1090 Wien)
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
Die Studierenden sollen sich sowohl fundierte Kenntnisse der Montessori-Theorie erarbeiten als auch einen umfassenden Einblick in die Montessori-Praxis gewinnen. Dadurch sollen die Studierenden zu einer möglichst eigenständigen Beurteilung der Montessori-Pädagogik geführt werden.
Examination topics
Erarbeitung von einschlägigen Primärtexten; Gruppenarbeit mit entsprechender Präsentation der Arbeitsergebnisse; Einblick in die Montessori-Praxis anhand von Videofilmen
Reading list
Montessori, M.: Kinder sind anders, 23. Aufl. Stuttgart 2006
Montessori, M.: Das kreative Kind, 10. Aufl. Freiburg im Breisgau 1994
Montessori, M.: Schule des Kindes. 6. Aufl. Freiburg im Breisgau 1996
Böhm, W. (Hrsg.): Maria Montessori. Texte und Gegenwartsdiskussion, 5. Aufl. Bad Heilbrunn 1996
Fuchs, B.: Maria Montessori. Ein pädagogisches Porträt, Weinheim 2003
Ludwig, H.: Montessori-Schulen und ihre Didaktik, Hohengehren 2004
Winkels, Th. (Hrsg.): Montessori-Pädagogik-konkret, Bad Heilbrunn 2000
Steenberg, U. (Hrsg.): Handlexikon zur Montessori-Pädagogik, Ulm 2003
Association in the course directory
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37
- Selbstorganisation kindlicher Lernprozesse
- Montessoris Konzept der Freiarbeit
- Konzeption und Funktion der "didaktischen Materialien"
- Arrangement von Lernwelten