200031 VO Basics of Psychological Test Theory (2012S)
Labels
Prüfung am 20-06- 2012.
Details
Language: German
Examination dates
- Wednesday 20.06.2012
- Wednesday 20.06.2012
- Tuesday 02.10.2012 13:15 - 14:45 Auditorium Maximum Tiefparterre Hauptgebäude Stiege 10
- Thursday 13.12.2012 13:15 - 14:45 Auditorium Maximum Tiefparterre Hauptgebäude Stiege 10
- Tuesday 22.01.2013 15:00 - 16:30 Auditorium Maximum Tiefparterre Hauptgebäude Stiege 10
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Wednesday 14.03. 15:00 - 16:30 Auditorium Maximum Tiefparterre Hauptgebäude Stiege 10
- Wednesday 21.03. 15:00 - 16:30 Auditorium Maximum Tiefparterre Hauptgebäude Stiege 10
- Wednesday 28.03. 15:00 - 16:30 Auditorium Maximum Tiefparterre Hauptgebäude Stiege 10
- Wednesday 18.04. 15:00 - 16:30 Auditorium Maximum Tiefparterre Hauptgebäude Stiege 10
- Wednesday 25.04. 15:00 - 16:30 Auditorium Maximum Tiefparterre Hauptgebäude Stiege 10
- Wednesday 02.05. 15:00 - 16:30 Auditorium Maximum Tiefparterre Hauptgebäude Stiege 10
- Wednesday 09.05. 15:00 - 16:30 Auditorium Maximum Tiefparterre Hauptgebäude Stiege 10
- Wednesday 16.05. 15:00 - 16:30 Auditorium Maximum Tiefparterre Hauptgebäude Stiege 10
- Wednesday 23.05. 15:00 - 16:30 Auditorium Maximum Tiefparterre Hauptgebäude Stiege 10
- Wednesday 30.05. 15:00 - 16:30 Auditorium Maximum Tiefparterre Hauptgebäude Stiege 10
- Wednesday 06.06. 15:00 - 16:30 Auditorium Maximum Tiefparterre Hauptgebäude Stiege 10
- Wednesday 13.06. 15:00 - 16:30 Auditorium Maximum Tiefparterre Hauptgebäude Stiege 10
- Wednesday 20.06. 15:00 - 16:30 Auditorium Maximum Tiefparterre Hauptgebäude Stiege 10
- Wednesday 27.06. 15:00 - 16:30 Auditorium Maximum Tiefparterre Hauptgebäude Stiege 10
Information
Aims, contents and method of the course
standards of qualityhow to develop psycholocical tests and questionnairesitem analysisintroduction to classical test theory (CTT)introduction to factor analysis (FA)introduction to item response theory (IRT)one parameter logistoc model (according to Rasch)
Assessment and permitted materials
schriftliche Prüfung;2 kurze Screeningfragen; Multiple Choice Fragen; Rechenbeispiel; 2 Langfragen
Minimum requirements and assessment criteria
- basic understanding how to design and develop psychological tests and questionnaires- understanding the concepts of CTT and IRT- interpretation of relevant software outputs (e.G. SPSS, LPCM Win)
Examination topics
Frontalunterricht
Reading list
Der Prüfungsstoff wird größtenteils abgedeckt durch:Moosbrugger H., Kelava A. Hrsg. (2008) Testtheorie und Fragebogenkonstruktion. Springer
(Seiten 1 - 192; 215 - 277; 307 - 324; optional: 361 - 387)vertiefende LiteraturKubinger, K .D. (2009) Psychologische Diagnostik.Theorie und Praxis psychologischen Diagnostizierens. 2., überarbeitete und erweiterte Aufl.
(Kapitel 1, 2 und 3)Rost, J. (2004) Lehrbuch Testtheorie und Testkonstruktion. Hans Huber
(Seiten 1 - 192; 215 - 277; 307 - 324; optional: 361 - 387)vertiefende LiteraturKubinger, K .D. (2009) Psychologische Diagnostik.Theorie und Praxis psychologischen Diagnostizierens. 2., überarbeitete und erweiterte Aufl.
(Kapitel 1, 2 und 3)Rost, J. (2004) Lehrbuch Testtheorie und Testkonstruktion. Hans Huber
Association in the course directory
70421
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37