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200055 UE Presentation and Moderation Techniques (2019W)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 02.09.2019 11:00 to We 25.09.2019 09:00
- Deregistration possible until Fr 04.10.2019 09:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Friday 04.10. 11:30 - 14:45 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Friday 11.10. 11:30 - 14:45 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Friday 18.10. 11:30 - 14:45 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Friday 25.10. 11:30 - 14:45 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Friday 22.11. 11:30 - 14:45 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Friday 10.01. 11:30 - 14:45 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Friday 24.01. 11:30 - 14:45 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
presence (absence max: 1)
Note for active employees
Note for presentation, discussion
Note for moderation
Note for active employees
Note for presentation, discussion
Note for moderation
Minimum requirements and assessment criteria
Presence (50%)
- Feedback: 22%
- Discussion: 18%
- Roleplay: 10%
Individual Power (50%)
- Präsentation: 22 %
- Moderation: 18 %
- Feedback: 10 %
- Feedback: 22%
- Discussion: 18%
- Roleplay: 10%
Individual Power (50%)
- Präsentation: 22 %
- Moderation: 18 %
- Feedback: 10 %
Examination topics
-Development of the theory by working in small groups
- r group work
- Spontaneous presentations single
- Discussion and reflection
- Feedback
- r group work
- Spontaneous presentations single
- Discussion and reflection
- Feedback
Reading list
Argyle, M. (2005). Körpersprache & Kommunikation : das Handbuch zur nonverbalen Kommunikation (9. Aufl.). Paderborn: Junfermann.
Fengler, J. (2009). Feedback geben. Strategien und Übungen. (4. überarb. und erw. Aufl.). Weinheim: Beltz.
Franck, N. (2012). Gekonnt referieren. Überzeugend präsentieren. Ein Leitfaden für die Geistes- und Sozialwissenschaften. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften.
Lipp, U., & Will, H. (2008). Das große Workshop-Buch. Konzeption, Inszenierung und Moderation von Besprechungen, Klausuren und Seminaren. Weinheim: Beltz.
Seifert, J. W. (2008). Visualisieren, Präsentieren, Moderieren (25. Aufl.). Offenbach: Gabal.
Schulz von Thun, F. (2010). Miteinander reden: 1. Störungen und Klärungen: Allgemeine Psychologie der Kommunikation (48. Aufl.). Reinbek bei Hamburg: Rowohlt.
Watzlawick, P., Beavin, J., & Jackson, D. (2007). Menschliche Kommunikation: Formen, Störungen, Paradoxien (11. unveränd. Auflage). Bern: Huber.
Weidenmann, B. (2011). Erfolgreiche Kurse und Seminare: Professionelles Lernen mit Erwachsenen (8. vollständig überarb. Aufl.). Weinheim: Beltz
Fengler, J. (2009). Feedback geben. Strategien und Übungen. (4. überarb. und erw. Aufl.). Weinheim: Beltz.
Franck, N. (2012). Gekonnt referieren. Überzeugend präsentieren. Ein Leitfaden für die Geistes- und Sozialwissenschaften. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften.
Lipp, U., & Will, H. (2008). Das große Workshop-Buch. Konzeption, Inszenierung und Moderation von Besprechungen, Klausuren und Seminaren. Weinheim: Beltz.
Seifert, J. W. (2008). Visualisieren, Präsentieren, Moderieren (25. Aufl.). Offenbach: Gabal.
Schulz von Thun, F. (2010). Miteinander reden: 1. Störungen und Klärungen: Allgemeine Psychologie der Kommunikation (48. Aufl.). Reinbek bei Hamburg: Rowohlt.
Watzlawick, P., Beavin, J., & Jackson, D. (2007). Menschliche Kommunikation: Formen, Störungen, Paradoxien (11. unveränd. Auflage). Bern: Huber.
Weidenmann, B. (2011). Erfolgreiche Kurse und Seminare: Professionelles Lernen mit Erwachsenen (8. vollständig überarb. Aufl.). Weinheim: Beltz
Association in the course directory
70612
Last modified: Mo 07.09.2020 15:21
Different facilitation techniques with regard to the preference of different target groups
Use of rhetoric and body language
Feedback
contingency strategies