Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
200067 SE Application seminar: Social and Economic Psychology (2015W)
Continuous assessment of course work
Labels
Aim of the Seminar: Overview of topics & methods in market research, Discussion of specific topics, case study analysis
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Th 03.09.2015 09:00 to Th 24.09.2015 09:00
- Deregistration possible until Mo 28.09.2015 09:00
Details
max. 20 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 15.10. 11:30 - 14:45 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
- Thursday 29.10. 11:30 - 14:45 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
- Thursday 12.11. 11:30 - 14:45 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
- Thursday 26.11. 11:30 - 14:45 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
- Thursday 10.12. 11:30 - 14:45 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
- Thursday 07.01. 11:30 - 14:45 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
- Thursday 21.01. 11:30 - 14:45 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
Information
Aims, contents and method of the course
In der Lehrveranstaltung werden wir uns mit dem Thema "sensorisches Marketing" beschäftigen. Eine zunehmend an Bedeutung gewinnende Beobachtung ist die, dass erfolgreiche Marken nicht nur explizite Kaufargumente, sondern auch Erlebnisse und Emotionen kommunizieren, die auf allen Sinneskanälen erfahrbar sind und die Persönlichkeit und Tonalität der Marke entscheidend prägen.Mit Hilfe von Fallbeispielen sowie wissenschaftlicher Literatur werden wir uns mit der Frage beschäftigen, welche Rolle sensorische Erlebnisse für die Kauentscheidungen von Konsumenten spielen. Hier ein paar Beispiele: Wir kaufen ein Waschmittel eher, wenn es chemisch riecht, Orangensaft in einer orangen Verpackung schmeckt fruchtiger, als der gleiche Orangensaft in einer gelben Verpackung, einem schweren Produkt messen wir tatsächlich "mehr Gewicht" bei. In der Lehrveranstaltung werden wir uns mit der Frage beschäftigen, welche psychologischen Prozesse und Theorien diesen Beobachtungen zugrunde liegen.
Assessment and permitted materials
presence, evaluation of individual and group work
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Mixture of lecture, small groups and individual work
Reading list
Association in the course directory
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37