Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
200096 SE Emphasis in the Area of Enhancement (2015W)
Diagnostik und Therapie von Angststörungen im Kindes- und Jugendalter
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Th 03.09.2015 09:00 to Th 24.09.2015 09:00
- Deregistration possible until Mo 28.09.2015 09:00
Details
max. 20 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Friday 09.10. 11:30 - 13:00 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Friday 16.10. 11:30 - 13:00 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Friday 23.10. 11:30 - 13:00 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Friday 30.10. 11:30 - 13:00 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Friday 06.11. 11:30 - 13:00 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Friday 13.11. 11:30 - 13:00 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Friday 20.11. 11:30 - 13:00 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Friday 27.11. 11:30 - 13:00 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Friday 04.12. 11:30 - 13:00 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Friday 11.12. 11:30 - 13:00 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Friday 18.12. 11:30 - 13:00 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Friday 08.01. 11:30 - 13:00 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Friday 15.01. 11:30 - 13:00 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Friday 22.01. 11:30 - 13:00 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Friday 29.01. 11:30 - 13:00 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
Information
Aims, contents and method of the course
Diagnostik und Therapie von Angststörungen im Kindes- und Jugendalter
Assessment and permitted materials
Anwesenheit und Mitarbeit, Qualität der Gruppenarbeit und des Handouts, Qualität der Bearbeitung von Fallbeispielen
Minimum requirements and assessment criteria
Allgemeine Kenntnisse über die Symptomatik, Diagnostik und Interventionen bei Angststörungen im Kindes- und Jugendalter
Detailkenntnisse zu einzelnen Interventionsprogrammen
Möglichkeiten der Beratung von Betroffenen (Eltern, Lehrer, Schüler)
Fallbeispiele aus der kinderpsychologischen Praxis
Detailkenntnisse zu einzelnen Interventionsprogrammen
Möglichkeiten der Beratung von Betroffenen (Eltern, Lehrer, Schüler)
Fallbeispiele aus der kinderpsychologischen Praxis
Examination topics
Frontalunterricht, eigenständiges Erarbeiten von diagnostischen Methoden und psychologischen Interventionen sowie die Präsentation in Gruppen, Handout, E-Learning-Einheiten, Falldemonstrationen, Übungsaufgaben
Reading list
Association in the course directory
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37