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200097 PRS Psychological Assessment Course (2012S)
Large-Scale-Assessments
Continuous assessment of course work
Labels
Im Lesesaal der Testzentrale, Liebiggasse 5 KG, zu folgenden Terminen:
FR, 16.03.2012, 13 - 16h
FR, 30.03.2012, 13 - 20h
FR, 20.04.2012, 13 - 20h
FR, 04.05.2012, 13 - 20h
FR, 01.06.2012, 13 - 16h
FR, 16.03.2012, 13 - 16h
FR, 30.03.2012, 13 - 20h
FR, 20.04.2012, 13 - 20h
FR, 04.05.2012, 13 - 20h
FR, 01.06.2012, 13 - 16h
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 13.02.2012 08:00 to We 07.03.2012 09:00
- Deregistration possible until Su 18.03.2012 15:00
Details
max. 15 participants
Language: German
Lecturers
Classes
Currently no class schedule is known.
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Mitarbeit
Präsentieren von Aufgaben und Übungen
Berichterstellung
Ergebnispräsentation
Präsentieren von Aufgaben und Übungen
Berichterstellung
Ergebnispräsentation
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Frey A., Hartig J. & Rupp A. A. (2009) An NCME Instructional Module on Booklet Designs in Large-Scale Assessments of Student Achievement: Theory and Practice. Educational Measurement: Issues and Practice, 28 (4), 39-53.Kubinger, K. D. (1989). Aktueller Stand und kritische Würdigung der Probabilistischen
Testtheorie. In K. D. Kubinger (Hrsg.), Moderne Testtheorie (S. 19-83). Weinheim:
Beltz.Kubinger, K. D. & Draxler, C. (2007). Probleme bei der Testkonstruktion nach dem
Rasch-Modell. Diagnostica, 53 (3), 131-143.Rost, J. (2004). Testtheorie-Testkonstruktion. Bern: Hans Huber.W. N. Venables, D. M. Smith & R Development Core Team (2011). An Introduction to R. Retrieved from The Comprehensive R Archive Network, url: http://cran.r-project.org/doc/manuals/R-intro.pdf
Testtheorie. In K. D. Kubinger (Hrsg.), Moderne Testtheorie (S. 19-83). Weinheim:
Beltz.Kubinger, K. D. & Draxler, C. (2007). Probleme bei der Testkonstruktion nach dem
Rasch-Modell. Diagnostica, 53 (3), 131-143.Rost, J. (2004). Testtheorie-Testkonstruktion. Bern: Hans Huber.W. N. Venables, D. M. Smith & R Development Core Team (2011). An Introduction to R. Retrieved from The Comprehensive R Archive Network, url: http://cran.r-project.org/doc/manuals/R-intro.pdf
Association in the course directory
22600
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37
Erlernen der statistischen Programmiersprache R (http://cran.r-project.org/ ) durch selbstständiges Erarbeiten, Übungen und frontalen Input.
Selbstständiges erstellen von Testdesigns
Durchführen von Auswertungen von Large-Scale-Datensätzen mittels Rasch Modell (package eRm in R) inkl. Interpretation und Berichterstellung
Ergebnispräsentation