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200099 PRS Psychological Assessment Course (2011W)
Large-Scale-Assessments
Continuous assessment of course work
Labels
Im Lesesaal der Testzentrale zu folgenden Terminen:
FR, 14.10.2011, 10.00-13.00 Uhr
FR, 28.10.2011, 13.00-20.00 Uhr
FR, 11.11.2011, 13.00-20.00 Uhr
FR, 25.11.2011, 13.00-20.00 Uhr
Zusätzliche Termine n.Ü.
FR, 14.10.2011, 10.00-13.00 Uhr
FR, 28.10.2011, 13.00-20.00 Uhr
FR, 11.11.2011, 13.00-20.00 Uhr
FR, 25.11.2011, 13.00-20.00 Uhr
Zusätzliche Termine n.Ü.
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Fr 16.09.2011 08:00 to Fr 30.09.2011 17:00
- Deregistration possible until Su 30.10.2011 17:00
Details
max. 15 participants
Language: German
Lecturers
Classes
Currently no class schedule is known.
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Mitarbeit
Aufgaben
Berichterstellung
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Frey A., Hartig J. & Rupp A. A. (2009) An NCME Instructional Module on Booklet Designs in Large-Scale Assessments of Student Achievement: Theory and Practice. Educational Measurement: Issues and Practice, 28 (4), 39-53.Kubinger, K. D. (1989). Aktueller Stand und kritische Würdigung der Probabilistischen
Testtheorie. In K. D. Kubinger (Hrsg.), Moderne Testtheorie (S. 19–83). Weinheim:
Beltz.Kubinger, K. D. & Draxler, C. (2007). Probleme bei der Testkonstruktion nach dem
Rasch-Modell. Diagnostica, 53 (3), 131-143.Rost, J. (2004). Testtheorie–Testkonstruktion. Bern: Hans Huber.W. N. Venables, D. M. Smith & R Development Core Team (2011). An Introduction to R. Retrieved from The Comprehensive R Archive Network, url: http://cran.r-project.org/doc/manuals/R-intro.pdf
Testtheorie. In K. D. Kubinger (Hrsg.), Moderne Testtheorie (S. 19–83). Weinheim:
Beltz.Kubinger, K. D. & Draxler, C. (2007). Probleme bei der Testkonstruktion nach dem
Rasch-Modell. Diagnostica, 53 (3), 131-143.Rost, J. (2004). Testtheorie–Testkonstruktion. Bern: Hans Huber.W. N. Venables, D. M. Smith & R Development Core Team (2011). An Introduction to R. Retrieved from The Comprehensive R Archive Network, url: http://cran.r-project.org/doc/manuals/R-intro.pdf
Association in the course directory
22600
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37
Inhaltliches zu Large-Scale-Assessments
Selbstständiges erstellen von Testdesigns
Erlernen der statistischen Programmiersprache R (http://cran.r-project.org/ ) durch frontalen Input, Übungen und durch selbstständiges Erarbeiten.
Durchführen von Auswertungen von Large-Scale-Datensätzen mittels Rasch Modell (package eRm in R) inkl. Interpretation und Berichterstellung