Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
200123 SE Empasis in the Area of Health, Disorders and Impairment (2015S)
Continuous assessment of course work
Labels
Es wird empfohlen das Seminar gemeinsam mit dem Anwendungsseminar 200139 zu besuchen. Eine Abmeldung ist spätestens bis zum 31.03.2015 möglich.
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Th 19.02.2015 09:00 to Mo 02.03.2015 09:00
- Deregistration possible until Th 05.03.2015 09:00
Details
max. 20 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Wednesday 11.03. 08:00 - 09:30 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Wednesday 18.03. 08:00 - 09:30 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Wednesday 25.03. 08:00 - 09:30 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Wednesday 15.04. 08:00 - 09:30 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Wednesday 22.04. 08:00 - 09:30 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Wednesday 29.04. 08:00 - 09:30 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Wednesday 06.05. 08:00 - 09:30 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Wednesday 13.05. 08:00 - 09:30 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Wednesday 20.05. 08:00 - 09:30 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Wednesday 27.05. 08:00 - 09:30 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Wednesday 03.06. 08:00 - 09:30 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Wednesday 10.06. 08:00 - 09:30 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Wednesday 17.06. 08:00 - 09:30 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Wednesday 24.06. 08:00 - 11:00 (ehem. Hörsaal 47 Hauptgebäude, 2.Stock, Stiege 8)
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Die Seminarbewertung beruht auf Präsentation, Handouts sowie Verschriftlichung der Präsentation mit kritischer Reflektion des Themas.
Minimum requirements and assessment criteria
Erwerb von störungsspezifischem Wissen: differentialätiologisch, Vergleich von störungsspezifischen Erklärungsmodellen, störungsspezifischer Diagnostik und Intervention.
Examination topics
Abschlussarbeit, Referate, Mitarbeit, Anwesenheit.
Reading list
Association in the course directory
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37
Besprochene Störungsbilder: ADHS, PTBS, Borderline-Persönlichkeitsstörung