Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
200138 SE Application Seminar (Health, Development and Enhancement) (2015S)
Qualitätsbeurteilung von psychologischen Tests
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Th 19.02.2015 09:00 to Mo 02.03.2015 09:00
- Deregistration possible until Th 05.03.2015 09:00
Details
max. 20 participants
Language: German, English
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Tuesday 10.03. 09:45 - 11:15 Seminarraum Psychologie NIG 6.OG A0621A
- Tuesday 17.03. 09:45 - 11:15 Seminarraum Psychologie NIG 6.OG A0621A
- Tuesday 24.03. 09:45 - 11:15 Seminarraum Psychologie NIG 6.OG A0621A
- Tuesday 14.04. 09:45 - 11:15 Seminarraum Psychologie NIG 6.OG A0621A
- Tuesday 21.04. 09:45 - 11:15 Seminarraum Psychologie NIG 6.OG A0621A
- Tuesday 28.04. 09:45 - 11:15 Seminarraum Psychologie NIG 6.OG A0621A
- Tuesday 05.05. 09:45 - 11:15 Seminarraum Psychologie NIG 6.OG A0621A
- Tuesday 12.05. 09:45 - 11:15 Seminarraum Psychologie NIG 6.OG A0621A
- Tuesday 19.05. 09:45 - 11:15 Seminarraum Psychologie NIG 6.OG A0621A
- Tuesday 02.06. 09:45 - 11:15 Seminarraum Psychologie NIG 6.OG A0621A
- Tuesday 09.06. 09:45 - 11:15 Seminarraum Psychologie NIG 6.OG A0621A
- Tuesday 16.06. 09:45 - 11:15 Seminarraum Psychologie NIG 6.OG A0621A
- Tuesday 23.06. 09:45 - 11:15 Seminarraum Psychologie NIG 6.OG A0621A
- Tuesday 30.06. 09:45 - 11:15 Seminarraum Psychologie NIG 6.OG A0621A
Information
Aims, contents and method of the course
Das Seminar beschäftigt sich mit der Beurteilung der Qualität psychologischer Tests und Fragebogen. Zwei ausgewählte neue Verfahren werden unter Bezugnahme auf gängige Testbeurteilungskrierien analysiert und daraus eine Rezension erstellt.
Assessment and permitted materials
Anwesenheit und Mitarbeit, Präsentation und schriftliche Abschlussarbeit
Minimum requirements and assessment criteria
Anwendung der Kenntnisse über Gütekriterien psychologisch-diagnostischer Verfahren
analyse und kritische Reflexion publizierter Tests und Fragebogen
analyse und kritische Reflexion publizierter Tests und Fragebogen
Examination topics
Vortrag, Gruppenarbeit unter Supervision, Diskussion, Präsentation von Arbeitsergebnissen
Reading list
http://psydok.sulb.uni-saarland.de/volltexte/2006/877/pdf/pdf14.pdf
Christiansen, H., Hirsch, O., Abdel-Hamid, M. & Kis, B. (2014). CAARS. Conners Skalen zu Aufmerksamkeit und Verhalten für Erwachsene. Bern: Huber
Lidzba, K., Christiansen, H. & Drechsler, R. (2013). Conners 3. Conners Skalen zu Aufmerksamkeit und Verhalten - 3. Bern: Huber.
Christiansen, H., Hirsch, O., Abdel-Hamid, M. & Kis, B. (2014). CAARS. Conners Skalen zu Aufmerksamkeit und Verhalten für Erwachsene. Bern: Huber
Lidzba, K., Christiansen, H. & Drechsler, R. (2013). Conners 3. Conners Skalen zu Aufmerksamkeit und Verhalten - 3. Bern: Huber.
Association in the course directory
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37