Universität Wien
Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.

200138 SE Application Seminar (Health, Development and Enhancement) (2015S)

Qualitätsbeurteilung von psychologischen Tests

4.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 20 - Psychologie
Continuous assessment of course work

Registration/Deregistration

Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).

Details

max. 20 participants
Language: German, English

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

  • Tuesday 10.03. 09:45 - 11:15 Seminarraum Psychologie NIG 6.OG A0621A
  • Tuesday 17.03. 09:45 - 11:15 Seminarraum Psychologie NIG 6.OG A0621A
  • Tuesday 24.03. 09:45 - 11:15 Seminarraum Psychologie NIG 6.OG A0621A
  • Tuesday 14.04. 09:45 - 11:15 Seminarraum Psychologie NIG 6.OG A0621A
  • Tuesday 21.04. 09:45 - 11:15 Seminarraum Psychologie NIG 6.OG A0621A
  • Tuesday 28.04. 09:45 - 11:15 Seminarraum Psychologie NIG 6.OG A0621A
  • Tuesday 05.05. 09:45 - 11:15 Seminarraum Psychologie NIG 6.OG A0621A
  • Tuesday 12.05. 09:45 - 11:15 Seminarraum Psychologie NIG 6.OG A0621A
  • Tuesday 19.05. 09:45 - 11:15 Seminarraum Psychologie NIG 6.OG A0621A
  • Tuesday 02.06. 09:45 - 11:15 Seminarraum Psychologie NIG 6.OG A0621A
  • Tuesday 09.06. 09:45 - 11:15 Seminarraum Psychologie NIG 6.OG A0621A
  • Tuesday 16.06. 09:45 - 11:15 Seminarraum Psychologie NIG 6.OG A0621A
  • Tuesday 23.06. 09:45 - 11:15 Seminarraum Psychologie NIG 6.OG A0621A
  • Tuesday 30.06. 09:45 - 11:15 Seminarraum Psychologie NIG 6.OG A0621A

Information

Aims, contents and method of the course

Das Seminar beschäftigt sich mit der Beurteilung der Qualität psychologischer Tests und Fragebogen. Zwei ausgewählte neue Verfahren werden unter Bezugnahme auf gängige Testbeurteilungskrierien analysiert und daraus eine Rezension erstellt.

Assessment and permitted materials

Anwesenheit und Mitarbeit, Präsentation und schriftliche Abschlussarbeit

Minimum requirements and assessment criteria

Anwendung der Kenntnisse über Gütekriterien psychologisch-diagnostischer Verfahren
analyse und kritische Reflexion publizierter Tests und Fragebogen

Examination topics

Vortrag, Gruppenarbeit unter Supervision, Diskussion, Präsentation von Arbeitsergebnissen

Reading list

http://psydok.sulb.uni-saarland.de/volltexte/2006/877/pdf/pdf14.pdf
Christiansen, H., Hirsch, O., Abdel-Hamid, M. & Kis, B. (2014). CAARS. Conners Skalen zu Aufmerksamkeit und Verhalten für Erwachsene. Bern: Huber
Lidzba, K., Christiansen, H. & Drechsler, R. (2013). Conners 3. Conners Skalen zu Aufmerksamkeit und Verhalten - 3. Bern: Huber.

Association in the course directory

Last modified: Mo 07.09.2020 15:37