Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
200154 FS Research Seminar (2011W)
Continuous assessment of course work
Labels
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Monday 10.10. 15:00 - 16:30 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Monday 17.10. 15:00 - 16:30 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Monday 24.10. 15:00 - 16:30 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Monday 31.10. 15:00 - 16:30 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Monday 07.11. 15:00 - 16:30 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Monday 14.11. 15:00 - 16:30 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Monday 21.11. 15:00 - 16:30 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Monday 28.11. 15:00 - 16:30 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Monday 05.12. 15:00 - 16:30 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Monday 12.12. 15:00 - 16:30 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Monday 09.01. 15:00 - 16:30 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Monday 16.01. 15:00 - 16:30 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Monday 23.01. 15:00 - 16:30 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
- Monday 30.01. 15:00 - 16:30 Hörsaal F Psychologie, Liebiggasse 5 1. Stock
Information
Aims, contents and method of the course
Einführung in das wissenschaftliche Arbeiten am Beispiel der empirischen Diplomarbeiten der Studierenden
Assessment and permitted materials
Beurteilung der konstruktiven Mitarbeit und der Referate der Studierenden
Minimum requirements and assessment criteria
Siehe unter "Inhalt"
Examination topics
Vortrag, themenspezifische methodische Beratung der Studierenden, Referate der Studierenden
Reading list
Berk, L.E. (2011, 5. Auflage). Entwicklungspsychologie. München: Pearson.Bortz, J. (2005). Statistik. Springer VerlagBortz, J. & Döhring, N. (2006). Forschungsmethoden und Evaluation für Human- und Sozialwissenschaftler. Springer Verlag.Fields, A. (2009). Discovering Statistics Using SPSS (Introducing Statistical Methods). Sage Publications.Byrne, B.M. (2001). Structural Equation Modeling with Amos. Mahwah, New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates.Tenenhaus, M, Vinzi, V.E., Chatelin, Y. & Lauro, C. (2005). PLS path modeling. Comutational Statistics & Data Analysis, 48. 159-205.Weitere Literatur je nach ausgewählter Fragestellung
Association in the course directory
26400
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37