Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
200161 PS Specific Areas of Emphasis (2012S)
Emotion regulation in clinical psychology
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 13.02.2012 08:00 to We 07.03.2012 09:00
- Deregistration possible until Su 18.03.2012 15:00
Details
max. 35 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Friday 16.03. 13:15 - 14:45 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
- Friday 23.03. 13:15 - 14:45 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
- Friday 30.03. 13:15 - 14:45 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
- Friday 20.04. 13:15 - 14:45 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
- Friday 27.04. 13:15 - 14:45 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
- Friday 04.05. 13:15 - 14:45 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
- Friday 11.05. 13:15 - 14:45 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
- Friday 18.05. 13:15 - 14:45 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
- Friday 25.05. 13:15 - 14:45 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
- Friday 01.06. 13:15 - 14:45 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
- Friday 08.06. 13:15 - 14:45 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
- Friday 15.06. 13:15 - 14:45 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
- Friday 22.06. 13:15 - 14:45 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
- Friday 29.06. 13:15 - 14:45 Hörsaal C Psychologie, NIG 6.Stock A0618
Information
Aims, contents and method of the course
Allgemeines zum Thema Emotion und verschiedene spezifische Emotionen (zu Beginn des Semesters); den Schwerpunkt des Seminars bildet das Thema der Emotionsregulation, wobei hier zunächst allgemeine Theorien bzw. Modelle aufgearbeitet werden, auf deren Grundlage dann für die Klinische Psychologie relevante Aspekte behandelt werden
Assessment and permitted materials
Impulsreferate, laufende Mitarbeit und konstruktives Einbringen in Diskussionen, Bearbeitung der Aufgabenstellungen, Reflexionsbereitschaft, Anwesenheit (mind. 2/3)
Minimum requirements and assessment criteria
Erwerb von theoretischem und anwendungsbezogenem Wissen bezüglich Emotionen und vor allem bezüglich Emotionsregulation insbesondere im klinisch-psychologischen Kontext
Examination topics
möglichst kreative Impulsreferate, Inputs von LV-Leiterin, Diskussionen, Gruppenübungen
Reading list
wird in der LV bekannt gegeben und größtenteils zur Verfügung gestellt
Association in the course directory
27106
Last modified: We 30.03.2022 00:22