Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
200164 UE Psychological Counselling Skills (2018S)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Th 01.02.2018 09:00 to Tu 27.02.2018 09:00
- Deregistration possible until Th 01.03.2018 09:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Friday 16.03. 13:15 - 14:45 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Friday 13.04. 15:00 - 18:15 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Saturday 14.04. 09:45 - 18:15 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Friday 27.04. 15:00 - 18:15 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
- Saturday 28.04. 09:45 - 18:15 Hörsaal B Psychologie, NIG 6.Stock A0610
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
aktive Mitarbeit und Teilnahme an Übungen im Seminar
Diskussionsbeiträge
schriftliche Reflexionen und Zusammenfassung von Literatur
Seminararbeit
Diskussionsbeiträge
schriftliche Reflexionen und Zusammenfassung von Literatur
Seminararbeit
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Ausschnitte aus Schulz von Thun, Miteinander Reden 1 sowie ausgewählte Fachartikel
Association in the course directory
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37
Teamarbeit und selbstständiges Erarbeiten von Inhalten
erste Auseinandersetzung mit der eigenen beruflichen Rolle und ethischen Grunddsätzen soll angeregt werden
theoretische und praktische Auseinandersetzung mit
- Grundlagen von Kommunikation und psychologischer Gesprächsführung,
- ausgewählte Kommunikationsmodelle,
- Verhaltensbeobachtung,
- Fallvignetten
- Selbstreflexion, die Rolle des/der Psychologen/in
- Berufsalltagspraktische Beispiele vorwiegend aus dem psychotherapeutisch-klinischen und arbeitspsychologischen Bereich
zur Anwendung kommen:
theoretische Impulsvorträge,
Videos,
Studium von wissenschaftlichen Artikel
praktische Übungen,
Groß - und Kleingruppen,
Rollenspiele, etc.