200168 PS Specific Topics (2011S)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from We 16.02.2011 14:00 to Mo 28.02.2011 17:00
- Deregistration possible until Th 31.03.2011 17:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 24.03. 09:45 - 11:15 Hörsaal A Psychologie, NIG 6.Stock A0606
- Thursday 05.05. 09:45 - 14:45 Hörsaal A Psychologie, NIG 6.Stock A0606
- Friday 06.05. 09:45 - 14:45 Hörsaal A Psychologie, NIG 6.Stock A0606
- Thursday 19.05. 09:45 - 14:45 Hörsaal A Psychologie, NIG 6.Stock A0606
- Friday 20.05. 09:45 - 13:00 Hörsaal A Psychologie, NIG 6.Stock A0606
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Präsentation / Seminararbeit, mündliche Mitarbeit / Aufgaben
Minimum requirements and assessment criteria
Nach Abschluss des Seminars kennen die Teilnehmer grundlegende Modelle der Werbepsychologie und Entscheidungsforschung und sind in der Lage, diese Kenntnisse in der Praxis bei der Beurteilung und Entwicklung von Marketingmaßnahmen einzusetzen.
Examination topics
Reading list
Felser, G. (2007). Werbe- und Konsumentenpsychologie. Berlin: Spektrum.
Association in the course directory
27408
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37
- Psychologische Grundlagen des Konsumverhaltens
- Informationsverarbeitung des Konsumenten
- Sozialer Einfluss durch andere
- Entscheidungs- und Urteilsprozesse
- Wirkung von Werbung