Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
200168 PS Diagnostics in Clinical-Psychological (2012S)
Cyberpsychologie
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 13.02.2012 08:00 to We 07.03.2012 09:00
- Deregistration possible until Su 18.03.2012 15:00
Details
max. 35 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Wednesday 14.03. 16:45 - 18:15 Hörsaal D Psychologie, NIG 6.Stock A0624
- Wednesday 21.03. 16:45 - 18:15 Hörsaal D Psychologie, NIG 6.Stock A0624
- Wednesday 28.03. 16:45 - 18:15 Hörsaal D Psychologie, NIG 6.Stock A0624
- Wednesday 18.04. 16:45 - 18:15 Hörsaal D Psychologie, NIG 6.Stock A0624
- Wednesday 25.04. 16:45 - 18:15 Hörsaal D Psychologie, NIG 6.Stock A0624
- Wednesday 02.05. 16:45 - 18:15 Hörsaal D Psychologie, NIG 6.Stock A0624
- Wednesday 09.05. 16:45 - 18:15 Hörsaal D Psychologie, NIG 6.Stock A0624
- Wednesday 16.05. 16:45 - 18:15 Hörsaal D Psychologie, NIG 6.Stock A0624
- Wednesday 23.05. 16:45 - 18:15 Hörsaal D Psychologie, NIG 6.Stock A0624
- Wednesday 30.05. 16:45 - 18:15 Hörsaal D Psychologie, NIG 6.Stock A0624
- Wednesday 06.06. 16:45 - 18:15 Hörsaal D Psychologie, NIG 6.Stock A0624
- Wednesday 13.06. 16:45 - 18:15 Hörsaal D Psychologie, NIG 6.Stock A0624
- Wednesday 20.06. 16:45 - 18:15 Hörsaal D Psychologie, NIG 6.Stock A0624
- Wednesday 27.06. 16:45 - 18:15 Hörsaal D Psychologie, NIG 6.Stock A0624
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Anwesenheit und Mitarbeit, Gestaltung eines Themenblocks als Gruppe, sowie das Verfassen einer schriftlichen Arbeit (max. 8 Seiten, inkl. Abstract) in Form eines narrativen Reviews zu einer Fragestellung aus den spezifischen Themenclustern
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Input der Lehrveranstaltungsleiter, interdisziplinärer Austausch; Kurzreferate, Gruppenarbeiten/Gruppenübungen, kritische Reflexion/Diskussionsrunden, Scientific Journal Club der TeilnehmerInnen; E-learning Unterstützung (Literaturvorschläge, Diskussionsforum und Gruppenübungen auf Moodle)
Reading list
Themenspezifische Literatur wird in der LV bekannt gegeben.Basisliteratur:Andersson, E. et al. (2011). Internet-based cognitive behavior therapy for obsessive compulsive disorder: A pilot study. BMC Psychiatry, 11:125.Blascovich, J. & Bailenson, J. (2011). Infinite Reality. New York: HarperCollins.Cavanagh, K. & Shapiro, D. A. (2004). Computer treatment for common mental health problems. Journal of Clinical Psychology, 60 (3), 239-251.Felnhofer, A., Kothgassner, O. D., Kastenhofer, E. & Stetina, B.U. (2011). Cyberethics. Ethik im Kontext der Online Forschung. In A. Felnhofer, O.D. Kothgassner & I. Kryspin-Exner (Hrsg.). Ethik in der Psychologie (S. 181-192). Wien: UTB facultas.wuv.Joinson, A. N., McKenna, K., Postmes, T., & Reips, U.-D. (Eds.). (2007). The Oxford Handbook of Internet Psychology. Oxford: Oxford University Press.Kothgassner, O. D., Weber, D., Felnhofer, A. & Kryspin-Exner, I. (2011). Geroethics. Ethische Aspekte im Umgang mit assistiven Technologien und altersbedingten Erkrankungen. In A. Felnhofer, O.D. Kothgassner & I. Kryspin-Exner (Hrsg.). Ethik in der Psychologie. (S. 148-159). Wien: UTB facultas.wuv.Kothgassner, O. D., Felnhofer, A., Weber, D. & Stetina, B. U. (2011). Gestaltung von Online Fragebögen. In B. U. Stetina, O. D. Kothgassner & I. Kryspin-Exner (Hrsg.). Wissenschaftliches Arbeiten und Forschen in der Klinischen Psychologie. (S. 186-203). Wien: UTB facultas.wuv.Kryspin-Exner, I., Felnhofer, A. & Kothgassner, O. D. (2011). Die digitale Büchse der Pandora: Psychische Störungen im Cyberspace. Neuropsychiatrie, 25 (4), 172-182.Shibata, T. & Wada, K. (2011). Robot Therapy: A New Approach for Mental Healthcare of the Elderly: A Mini-Review. Gerontology, 57, 378-386.
Association in the course directory
27110
Last modified: Mo 07.09.2020 15:37