Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
200173 VO EC Educational Psychology and Evaluation (2022S)
Labels
REMOTE
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
Details
Language: German
Examination dates
- Monday 27.06.2022 15:00 - 16:00 Digital
- Wednesday 05.10.2022 10:00 - 11:00 Digital
- Wednesday 16.11.2022 10:00 - 11:00 Digital
- Wednesday 11.01.2023 10:00 - 11:00 Digital
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
The lecture takes place exclusively in digital form.
- Monday 07.03. 15:00 - 16:30 Digital
- Monday 14.03. 15:00 - 16:30 Digital
- Monday 21.03. 15:00 - 16:30 Digital
- Monday 28.03. 15:00 - 16:30 Digital
- Monday 04.04. 15:00 - 16:30 Digital
- Monday 25.04. 15:00 - 16:30 Digital
- Monday 02.05. 15:00 - 16:30 Digital
- Monday 09.05. 15:00 - 16:30 Digital
- Monday 16.05. 15:00 - 16:30 Digital
- Monday 23.05. 15:00 - 16:30 Digital
- Monday 30.05. 15:00 - 16:30 Digital
- Monday 13.06. 15:00 - 16:30 Digital
- Monday 20.06. 15:00 - 16:30 Digital
- Monday 27.06. 15:00 - 16:30 Digital
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Digital written exam (8 MC- questions + 2 open questions [minor deviations in the number of tasks possible]); 45 minutes time (30 min for processing, 15 min for down- and upload)
Minimum requirements and assessment criteria
from 50% -> passed, sufficient
from 60% -> satisfactory
from 70% -> good
from 90% -> very good
from 60% -> satisfactory
from 70% -> good
from 90% -> very good
Examination topics
1. Lecture contents (slides)2. Spiel, C., Schober, B., Wagner, P. & Reimann, R. (2010) (Hrsg.). Bildungspsychologie. Göttingen: Hogrefe.
- Einführung,
- Teil I: Bildungskarriere (alle Hauptkapitel, nicht die Illustrationskapitel)
- Teil II: Hauptkapitel „Prävention“, „Intervention“, „Bildungsmonitoring und Evaluation“
- Teil III: Kapitel „Handlungsebenen der Bildungspsychologie“ (Hauptkapitel Mesoebene, Makroebene)
- Einführung,
- Teil I: Bildungskarriere (alle Hauptkapitel, nicht die Illustrationskapitel)
- Teil II: Hauptkapitel „Prävention“, „Intervention“, „Bildungsmonitoring und Evaluation“
- Teil III: Kapitel „Handlungsebenen der Bildungspsychologie“ (Hauptkapitel Mesoebene, Makroebene)
Reading list
Spiel, C., Schober, B., Wagner, P. & Reimann, R. (2010) (Hrsg.). Bildungspsychologie. Göttingen: Hogrefe.
- Einführung,
- Teil I: Bildungskarriere (alle Hauptkapitel, nicht die Illustrationskapitel)
- Teil II: Hauptkapitel „Prävention“, „Intervention“, „Bildungsmonitoring und Evaluation“
- Teil III: Kapitel „Handlungsebenen der Bildungspsychologie“ (Hauptkapitel Mesoebene, Makroebene)
- Einführung,
- Teil I: Bildungskarriere (alle Hauptkapitel, nicht die Illustrationskapitel)
- Teil II: Hauptkapitel „Prävention“, „Intervention“, „Bildungsmonitoring und Evaluation“
- Teil III: Kapitel „Handlungsebenen der Bildungspsychologie“ (Hauptkapitel Mesoebene, Makroebene)
Association in the course directory
Last modified: Th 11.05.2023 11:27
- They have basic knowledge of theories of educational psychology and their application.
- Know about the high relevance of education for individuals and societies and the possibilities of psychology to promote education.
- Know methods of educational psychology and professional fields of activity in research and practice.